شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
کد خبر: 1182955
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
عمامه گذاری طلاب در مسجد جمکران

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در آیین «عهد جانان» توسط حضرت آیت الله نوری همدانی معمم شدند و رسما به جمع سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پیوستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم امشب در شام نهم ربیع الاول با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار شد.

این آئین در ابتدای ویژه برنامه «عهد جانان» در صحن جامع مهدوی و با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران و حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم برگزار شد

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن دعای خیر برای طلاب تازه معمم شده، اظهار کردند: تلبس به لباس سربازی امام عصر(عج) یک توفیق است و این توفیق بر شما مبارک باد.

مومنی: سالروز امامت حضرت حجت(عج) غدیر ثانی است

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در این مراسم، اظهار کرد: در روایات از سالروز امامت حضرت حجت(عج) به عنوان غدیر ثانی یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این مکان مقدس و این زمان از شرایط استجابت دعا است، مطرح کرد: در روایات آمده است که خواسته‌های خودتان را از ما بخواهید و با ما در میان بگذارید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در روایات، امام از پدر مهربان‌تر و از مادر غم‌خوارتر است، عنوان کرد: به عنوان اولین، دومین و سومین دعا از حضرت حجت(عج) می‌خواهیم که نگاهشان را از ما باز نگردانند.

وی با اشاره به اینکه زیارت روز جمعه امام زمان(عج) غم را از دل‌ها می‌برد، خاطرنشان کرد: در این زیارت از امام زمان(عج) به عنوان چشم خداوند در روی زمین یاد شده است.

مومنی با بیان اینکه امام زمان(عج) برای ما دعا می‌کند و به فکر ما است، تصریح کرد: اگر قلب خود را به حضرت حجت(عج) معطوف کنید، ایشان در تمام لحظه‌ها شما را نگاه می‎‌کند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha