شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
اوقاف قم

مدیر امور قرآنی اوقاف استان قم از ثبت نام ۱۲۰۰ نفر در چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد صالح‌نژاد مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به این که مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان و حفظ برگزار می‌شود، اظهار کرد: رشته حفظ شامل ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم است.

وی افزود: زمان برگزاری مسابقات در استان قم از امروز شنبه ۲۴ شهریور در نظر گرفته شده و تا بیست و هفتم این ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) میزبانی این دوره از مسابقات را با عنوان «شهدای خدمت» بر عهده دارد، گفت: ثبت نام شرکت‌کنندگان در خردادماه سال جاری انجام شد.

صالح نژاد ادامه داد: به دلیل اینکه مرحله شهرستانی در استان قم برگزار نمی‌شود، مرحله مقدماتی دوره استانی ویژه خواهران و برادران طی دو هفته گذشته برگزار شده و مرحله نهایی هم در دو نوبت صبح و عصر و طبق زمان‌بندی اعلام شده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات ویژه خواهران طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه و در نوبت صبح در نظر گرفته شده است، گفت: برادران هم از روز شنبه تا بیست و هفتم شهریورماه و در نوبت عصر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم به ویژگی‌های این دوره از جمله دو مرحله‌ای بودن آن اشاره و خاطرنشان کرد: تنها استان قم است که این مسابقات را به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌کند ضمن اینکه قرار است سیمای مرکز قم بخش‌هایی از مسابقات را به صورت روزانه و مستقیم پخش کند.

او با اشاره به حضور هیئت داورانی از استان‌های تهران، مرکزی، اصفهان و قم در این مسابقات، گفت: این داوران در رشته‌های مختلف صوت و لحن، تجوید و حفظ دارای تخصص و تجربه هستند و ارزیابی و قضاوت اجرا و قرائت شرکت‌کنندگان را بر عهده گرفته‌اند.

صالح‌نژاد با بیان اینکه ۱۲۰۰ نفر در بخش‌های معارفی و آوایی این دوره از مسابقات نام‌نویسی کرده بودند، عنوان کرد: در بخش آوایی، ۲۰۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که ۶۰ نفر از آنها را خواهران و مابقی را برادران تشکیل می‌دهند.

به گفته مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم، منتخبان این مسابقات به مرحله مقدماتی کشوری راه می‌یابند که نیمه دوم مهرماه برگزار خواهد شد. آذرماه امسال هم قرار است مسابقات مرحله نهایی کشوری به میزبانی تبریز برگزار شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha