شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
تبریز

حوزه/ نهمین جشنواره علامه حلی در مرحله استانی آذربایجان شرقی با معرفی نفرات برتر در دو بخش اساتید و طلاب به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام مهدی فیروزی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، با اعلام مراسم بزرگداشت برگزیدگان مرحله استانی نهمین جشنواره علامه حلی در آذربایجان شرقی در دو بخش طلاب و اساتید خبر داد.

وی ادامه داد: در بخش اساتید ۸ نفر و در بخش طلاب نیز ۶ نفر از مدارس علمیه آذربایجان شرقی به رتبه های اول، دوم و سوم دست یافتند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی افزود: طبق آیین نامه ارزیابی جشنواره علامه حلی آثاری که امتیاز ۹۰ تا ۱۰۰ را کسب نموده باشند، رتبه یک و آثاری که امتیاز ۸۵ تا ۹۰ داشته باشند رتبه دو و همچنین آثاری که امتیاز ۸۰ تا ۸۵ را کسب نمایند رتبه سه خواهند بود و ضمن تجلیل از صاحبان این آثار در مرحله استانی، آثار جهت ادامه فرآیند جشنواره به دبیرخانه مرکزی ارسال و در مرحله کشوری هم داوری و ارزیابی خواهد شد.

مشروح اسامی و آثار منتخب در این دوره در بخش طلاب :

۱) محمد شمع سوزان، با اثر نقد ادله و مبانی نحات درمورد معنای فعل و اقتران زمانی، منتخب بعنوان رتبه سه دربخش مقالات سطح یک.
۲)علی نوری زاد، با اثر بررسی صنعت تضمین نحوی، منتخب بعنوان رتبه اول دربخش مقالات سطح دو.
۳) سید سالار موسوی، با اثر نقش سببیت و طریقیت اماره در شکل گیری تعارض، منتخب بعنوان رتبه سه دربخش مقالات سطح دو.
۴)بهبود هدائی پور، با اثر واکاوی حکم ضمان در اجتماع طولی اسباب با تکیه بر قاعده العدل و الانصاف، منتخب بعنوان رتبه دو دربخش مقالات سطح سه.
۵) علی سلطانپور خلیفه لو، با اثر بایسته های طلبه انقلابی تمدن ساز در فضای کنونی حوزه های علمیه مبتنی بر اندیشه امام خامنه ای، منتخب بعنوان رتبه دو دربخش مقالات سطح سه.
۶) حسین جمال زاده، با اثر بررسی شاخص های سبک زندگی اسلامی در استحکام خانواده با تطبیق بر آیات و روایات، منتخب بعنوان رتبه دو دربخش تحقیق پایانی.

مشروح اسامی و آثار منتخب در این دوره در بخش اساتید:

۱) سعید سلیمی با اثر چیستی و مناسبات اراده الهی از نگاه شیخ مفید و معتزله بغداد، منتخب بعنوان رتبه یک در بخش مقالات سطح چهار.
۲) علی زمانی با اثر بررسی سیره متقین در قرآن و نهج البلاغه، منتخب بعنوان رتبه دو در بخش مقالات سطح چهار.
۳) حسین غفاری با اثر علل فردی انحطاط اخلاقی از منظر قرآن کریم، منتخب بعنوان رتبه سه در بخش مقالات سطح چهار.
۴)نوید هدائی پور با اثر انواع اجتهاد در فقه اسلامی، منتخب بعنوان رتبه یک در بخش کتاب سطح چهار.
۵) عبدالمجید علیمحمدی با دو اثر تفسیر روایی سوره نبا (بررسی سندی و تحلیل دلالی روایات تفسیری سوره نبأ) منتخب بعنوان رتبه یک در بخش کتاب سطح چهار و اثر تحلیل شیوه ها و کارکردهای عبرت دهی در تربیت اسلامی از منظر قرآن و حدیث، منتخب بعنوان رتبه دو در بخش مقالات سطح چهار.
۶) زهرا ناطق اینانلو با اثر شیوه های طهارت نفس از دیدگاه علامه حسن زاده، منتخب بعنوان رتبه سه در بخش مقالات سطح چهار.
۷) لیلا جباری با اثر نقد و بررسی کاربست عقلانیت خودبنیاد(سوبجکتیویسم) و اومانیسم در پلورالیسم دینی، منتخب بعنوان رتبه اول در بخش کتاب سطح چهار.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha