یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
قطبی

حوزه/ حجت الاسلام قطبی با تاکید بر این که کار با نسل نوخاسته ارتباط وسیع تر و عمیق تری نیاز دارد تصریح کرد: این کار نیازمند تغییر مدل بود و این مدارس نیز هر یک با آرمان و اهدافی وارد کار شدند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی ظهر امروز در آیین رونمایی، معرفی و بررسی کتاب "مدرسه ای برای آینده" که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد با اشاره به این که نظام تعلیم و تربیت در دنیا به عنوان یک ساختار پیش رونده و متعالی شناخته، اظهار داشت: در عین حال واقعیت این است که امروزه در دنیا، نظام های تعلیم و تربیتی روز به روز نو و خلاق شده اند و سعی کرده‌اند، بر اساس اقتضاء زمان و نیاز روز و شرح حال مخاطبین تغییر کنند و روزآمد و کارآمد شوند.

وی افزود: متأسفانه ساختار تعلیم و تربیت در کشور ما به اندازه ای که باید و انتظار می رفت روزآمد نشده است و توان آن که نیاز روز نسل نوخاسته را پاسخ دهد ندارد.

مدیر عامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با بیان این که زحمات فراوانی نیز در آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: با این همه اتفاقات خوبی نیز رقم خورده است و نسل فرهیخته و ارزشمند معلم ودبیران زحمات فراوانی متحمل می شوند، اما در مجموع به اندازه نیاز زمان و اقتضاء روز پیش نرفته ایم.

وی اضافه کرد: از چند سال پیش در اصفهان با اتفاقی خوب، ارزشمند و ستودنی مواجه شدیم و تعدادی از مدارس که به سبک غیرانتفاعی فعالیت می کردند ، به این نتیجه رسیدند که باید خلاقیت های بیشتری داشته و روزآمدتر و کارآمدتر کار کنند.

حجت الاسلام قطبی با تاکید بر این که کار با نسل نوخاسته ارتباط وسیع تر و عمیق تری نیاز دارد تصریح کرد: این کار نیازمند تغییر مدل بود و این مدارس نیز هر یک با آرمان و اهدافی وارد کار شدند.

وی خاطرنشان کرد: این بررسی به عنوان یک پروژه مطالعاتی تعریف شد و در قالب بررسی اسناد و پرونده مدارس و متکی بر مصاحبه عمیق و نخبگانی و کار عمیق مطالعاتی انجام پذیرفت و به یک کتاب تبدیل شد و بنای کار بر این است که بسته اقدام از این کتاب استخراج شود.

دبیر علمی این آیین عنوان کرد: ادعای ما در این کتاب طراحی مدل نوآورانه مدرسه نبوده است، به این معنا که درصدد ابداع مدل نبوده ایم و هدف این بوده است که افرادی که مدعی در میدان اجرا هستند و مدرسه داری می کنند و برآیند کار آنها نشان می دهد که تفاوت هایی دارند، بر اساس معیارهایی انتخاب شده و کار آنها را مستند و دسته بندی شود و لذا این اثر قابلیت آن را دارد که دیده و شنیده شود و به مجموعه آموزش و پرورش برسد.

گفتنی است، این کتاب توسط گروه نویسندگان حکمیه ملک احمدی، منصور سلطان زاده، میثم بکتاشیان و امیر پرچمی به طبع و تألیف رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha