یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
تصاویر/ ششمین همایش ملی دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر کشور در یاسوج برگزار شد

حوزه/ رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: نباید در امر به معروف و نهی از منکر قسمت خالی لیوان را ببینیم باید قدر قانون را بدانیم و امروز ستادهای امر به معروف به جای قدرت دولتی قدرت مردمی دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور پیش از ظهر امروز در ششمین گردهمایی دبیران این ستاد و در دیدار با نمایندگی ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید از امام راحل درس بگیریم، امام با چه امکاناتی علیه شاه قیام کرد؟ در دوره‌ای که حتی حوزه‌های علمیه هم با ایشان همراه نبودند امام چون معتقد بود که ماموریت الهی دارد در کار خود استقامت می‌ورزید و تحول تاریخی ایجاد کرد.

وی در ادامه گفت: وظیفه ما این است که با تاسی از امام در راه امر به معروف و نهی از منکر مداومت و مقاومت کنیم باید همه در کنار هم و با برنامه و کار مشترک فعالیت‌های خود را انجام دهیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: نباید در امر به معروف و نهی از منکر قسمت خالی لیوان را ببینیم بلکه باید قسمت پر لیوان را دید ما در این راه امکانات کمی نداریم.

حجت اسلام والمسلمین صدیقی گفت: در جایی گفتم که قانون اقتداری برای ستاد ایجاد کرده است در قانون اساسی بر امر به معروف و نهی از منکر تصریح شده است.

وی با بیان این که هیچ دولتی حاضر نشد این قانون را به مجلس ببرد گفت: اما با حمایت‌های آیت الله جنتی و با غیرت برخی از نمایندگان به مجلس رفت؛ در مرکز یکی از ائمه جمعه موقت به عنوان رئیس ستاد کل و در استان‌ها نیز امام جمعه مرکز استان فرماندهی را بر عهده دارد و این قانون اکنون ضمانت اجرایی دارد قانونی که از دولتی بودن خارج شده و مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه گفت: باید قدر قانون را بدانیم و امروز ستادهای امر به معروف به جای قدرت دولتی قدرت مردمی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha