یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
طاهری آکردی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین طاهری آکردی گفت: اولویت ما گفتمان نخبگانی و هنری است که با نشست‌های علمی و کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و در قالب تولیدات رسانه‌ای جشنواره‌های هنری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز در ششمین همایش ملی دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر کشور که در سالن دولت شهر یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: قبلا ستاد جایگاه قانونی و نیروی انسانی نداشت و همه نیروهای انسانی جهادی کار می‌کردند، اما در دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای رفع آنها صورت گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، با بیان اینکه اولویت این ستاد ترویج و آموزش است، ادامه داد: اولویت ما گفتمان نخبگانی و هنری است که با نشست‌های علمی و کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و در قالب تولیدات رسانه‌ای جشنواره‌های هنری انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: سند امر به معروف و نهی از منکر تهیه شده و به مجمع تشخیص فرستاده شده تا بعد از چکش کاری توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری آکردی تصریح کرد: ما گفتمانی در حوزه جهادی تشکیل دادیم که در جشنواره فجر سال گذشته سه فیلم تولید شد.

وی از حمایت از آمران به معروف و ناهی از منکر خبر داد و اظهار کرد: تشکیل شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر، حضور وکلای جهادی، پیگیری شهادت و تشکیل پرونده جانبازی از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، با تأکید بر اینکه امر به معروف برای ساختن جامعه است نه تنبیه مردم، خاطرنشان کرد: ترویج عفاف و حجاب فقط در خیابان نیست، بلکه باید کنش گران اجتماعی و مربیان، عفاف و حجاب را ترویج و مَد نظر قرار دهند.

وی از راه اندازی بازی ۱۴۰ قسمتی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: امسال جشنواره معروف در استان‌ها برگزار می‌شود و استان‌ها باید تولیدات خودشان را در نرم افزار این ستاد بارگذاری کنند.

وی ابراز کرد: لایحه عفاف و حجاب توسط قوه قضاییه به مجلس ارجاع داده شده و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آن دخیل نیست، اما اگر مصوب شود خیلی از مشکلات پیش روی این ستاد رفع می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha