سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با اشاره به اهمیت حفظ خرمشهرها و روحیه انقلابی مردم، تصریح کرد: پس‌گرفتن و حفظ خرمشهر بدون زحمت و روحیه انقلابی ممکن نبود و اکنون هم دشمن آسیب رساندن به روحیه انقلابی مردم را دنبال می‌کند و وظیفه ما جلوگیری از این برنامه‌های دشمن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در مراسم رونمایی از مجموعه نرم‌افزاری جهاد تبیین که در پژوهشگاه امام صادق (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش‌های علمی باید هدفمند و باکیفیت باشد تا بتواند به طور مؤثر به تبیین اندیشه‌های اسلامی بپردازد و تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در ادامه به تشریح فصل مشترک نبوت و ولایت پرداخت و گفت: «هدایت» از اصلی‌ترین وظایف انبیا و اولیا بوده و روحانیت و محققان به‌عنوان وارثان آن باید در تبیین و دفاع از دین نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به مقایسه خروجی‌های علمی با ساختن یک ساختمان، گفت: خروجی‌های علمی نیازمند ارزیابی دقیق هستند و نمی‌توان بدون ارزیابی به کار علمی پرداخت و هدف اصلی مجموعه علمی باید کیفیت و خروجی آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی ضمن اشاره به پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های مختلف، افزود: روزی پژوهش در علوم صنعتی به علم ساخت خمپاره برای جنگ نرسیده بود، اما امروزه به موشک‌های فوق پیشرفته و ماهواره‌ها دست‌ پیدا کرده ایم. همچنین، در گذشته برای انجام یک عمل جراحی ساده پزشک جراح نداشتیم، اما اکنون بهترین جراحان را داریم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: یک مجموعه علمی باید توسعه یابد و هدف اصلی آن باید کیفیت‌بخشی به خروجی‌ها باشد و برنامه‌ریزی دقیق برای این مجموعه‌ها باید با نگاه به نظر سایر اعضا انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های مؤمن و فرهیخته گفت: این افراد دائماً در مسیر هدفمند و مستقیم حرکت می‌کنند و هرگز در این مسیر متوقف نمی‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه سپاه با اشاره به تجربه‌های انقلاب اسلامی، افزود: این انقلاب در طول تاریخ خود فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، اما با عنایت خداوند، هرگز متوقف نشده بلکه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

وی با اشاره به نقص‌های موجود در بخش نرم‌افزاری نظام گفت: در این بخش نتوانسته‌ایم به‌سرعت و کارایی مطلوبی دست یابیم و باید مشکلات و نواقص موجود را رفع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در ادامه بر ضرورت تبیین طرح کلی اندیشه‌های اسلامی از سوی پژوهشگاه‌های اسلامی تأکید کرد و افزود: خروجی این پژوهشگاه‌ها باید به تبیین و تفهیم اندیشه‌های اسلامی برسد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حفظ خرمشهرها و روحیه انقلابی مردم، تصریح کرد: پس‌گرفتن و حفظ خرمشهر بدون زحمت و روحیه انقلابی ممکن نبود و اکنون هم دشمن آسیب رساندن به روحیه انقلابی مردم را دنبال می‌کند و وظیفه ما جلوگیری از این برنامه‌های دشمن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha