سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
برنامه های هفته وحدت

حوزه / معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری پویش «دیدار همدلی»، دیدار کادر و طلاب مدارس علمیه خواهران با خانواده شهید یا جانباز اهل سنت در هفته وحدت خبر داد.

مریم حسن‌پور معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت حوزه علمیه خواهران استان یزد، اظهار داشت: به این مناسبت پویش «دیدار همدلی» را خواهیم داشت که کادر و طلاب مدارس علمیه خواهران با خانواده شهید یا جانباز اهل سنت دیدار خواهند کرد.

حسن پور با اشاره به اجرای پویش‌های متعدد به مناسبت هفته وحدت، گفت: در این زمینه می‌توان به پویش «ختم سوره محمد» اشاره کرد که در این زمینه محافل قرآنی در مدارس علمیه خواهران برپا و سوره مبارکه محمد قرائت و به مادر گرامیش حضرت آمنه(س) هدیه می‌شود.

وی از برپایی محفل «صراط مستقیم» در این هفته خبر داد و یادآورشد: در این محفل نشستی با مستبصرین و افرادی که توانسته‌اند اهل سنت را دعوت به تشیع کنند، برگزار خواهد شد، همچنین به مناسبت هفته وحدت نشست پژوهشی با موضوع «جایگاه وحدت و همبستگی در تمدن نوین اسلامی» ویژه طلاب برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از برپایی نمایشگاه «خطوط مشترک» و «اتحاد اسلامی»، نمایشگاهی متشکل از کتاب‌های دینی تشیع و تسنن در مدارس علمیه خواهران خبر داد و معرفی «ستارگان آسمان دانش دین» در قالب معرفی علمای شیعه و سنی اثرگذار در ترویج دین اسلام، برگزاری مراسم تجلیل از علامه امینی، تولید محتوا در قالب موشن گرافی با موضوع «اندیشه امامین انقلاب نسبت به موضوع وحدت امت اسلامی»، تولید محتوا در قالب پادکست با موضوع «اقدامات شخص رسول اکرم(ص) در زمینه وحدت» را از دیگر برنامه‌ها در طول این هفته اعلام کرد.

وی تصریح کرد: جشن «زیر سایه رسول» با اجرای برنامه‌های هدفمند وحدت آفرین برای مدارس ابتدایی اهل تسنن در راستای وحدت شیعه و سنی در استان برگزار می‌شود.

حسن‌پور از برگزاری مسابقه کتابخوانی کتب «آب را گل نکنیم»، «وحدت و همگرایی از منظر رهبر معظم انقلاب» و «سیری در سیره نبوی» خبر داد و اکران مستند با موضوع وحدت شیعه و سنی در مدارس علمیه خواهران استان ویژه بانوان محله را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و ابراز کرد: در این زمینه می‌توان به مستند «به دنبال صلح در سرزمین رافدین»، مستند «وطنم»، مستند «ود» که به معرفی علامه امینی(ره) به عنوان اسطوره غیرت شیعی و پایه گذار وحدت بین شیعه و سنی می‌پردازد، اشاره کرد.

وی بیان کرد: برگزاری نشست علمی- بصیرتی با شعار «وحدت امت اسلامی نجات غزه مظلوم»، برپایی سفره «سراج الله» با هدف ختم صلوات در مدارس علمیه خواهران با حضور بانوان محله، برگزاری مسابقات حفظ قرآن، برپایی «جشن میلاد رحمة للعالمین» در مناطق سنی نشین ویژه بانوان، برگزاری مراسم تجلیل از خواهران حوزوی نویسنده مقاله و تحقیق پایانی در حیطه تقریب مذاهب، برگزاری نشست علمی -تخصصی وحدت فرق اسلامی در مدارس علمیه خواهران استان یزد و برپایی کارگاه آموزشی تفسیر آیات تقریبی قرآن کریم برای طلاب در ایام هفته وحدت از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته وحدت برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha