سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
کلشی نژاد

حوزه/ امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان سست کردن پایه‌های عقائد مسلمین هستند که در این راستا گروه‌های افراطی و تکفیری را ایجاد و راه‌اندازی می‌کند تا به مراجع دینی شیعه و اهل سنت توهین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مامد کلشی نژاد امروز در جلسه کارگروه الگوی حکمرانی اسلامی، سیره پیامبر اعظم(ص)، تمدن نوین اسلامی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام در اولین ورود خود به مدینه، تمدن سازی و ایجاد حکومت را شروع کردند و نشان دادند که اسلام فقط نصیحت کردن نیست.

وی افزود: تشکیل حکومت توسط پیامبر در برابر نظر کسانی است که دین را در حوزه فردی محدود می‌دانند و این موضوع برای جامعه اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که نقش علما در تمدن سازی اسلامی در جامعه بسیار مهم است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه، تصریح کرد: بر مبنای تفکر دینی باید حکومت‌ها روی کار بیایند، مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر موضوع امت واحده اسلامی تاکید دارند، امت اسلامی با فرق و طوایف مختلف در کنار هم می‌توانند تقویت کننده ارکان مختلف حاکمیت دینی باشند که در تمدن سازی اسلامی مهم است.

وی عنوان کرد: اگر ما کار نکنیم دشمن شبانه روز برای ایجاد شکاف و دشمنی و مقابله با حاکمیت دینی تلاش می‌کند.

ماموستا کلشی نژاد تأکید کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان سست کردن پایه‌های عقائد مسلمین هستند که در این راستا گروه‌های افراطی و تکفیری را ایجاد و راه‌اندازی می‌کند تا به مراجع دینی شیعه و اهل سنت توهین کنند و همه تلاش‌ها برای به حاشیه بردن مسئله غزه و کشتار دسته جمعی مسلمانان در فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: همه نخبگان و علمای جامعه باید ذهن‌ها را برای ایجاد تمدن اسلامی آماده کنند و این تمدن اسلامی است که بساط ظلم و کفر را از بین می‌برد و اسلام و پیامبر اکرم(ص) جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را برای امت به ارمغان آوردند.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha