چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
آمینه بن یحیی

حوزه/ قانیتا الجفری بر این باور است همبستگی با مبارزات مردم فلسطین به نمادی از هویت اسلامی در جامعه مسلمان معاصر اندونزی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، " قانیتا الجفری" پژوهشگر دینی اندونزیایی در وبینار دوازدهم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ایام هفته وحدت در تهران برگزار شد، گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، شاهدیم مسئله فلسطین به یکی از موضوعات پرطرفدار در تمام رسانه های دیجیتال تبدیل شده است. امروزه در عصر دیجیتال، هر اطلاعاتی به راحتی قابل دسترس است و همینطور به راحتی می‌توان هر اطلاعاتی را در سراسر جهان پخش کرد.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین، یک مسئله جالب و شایسته توجه برای مسلمانان و حتی غیر مسلمان شده است و در کشور اندونزی هم از این قاعده مستثنی نیست، حتی همبستگی با مبارزات مردم فلسطین به نمادی از هویت اسلامی در جامعه مسلمان معاصر اندونزی تبدیل شده است.

این پژوهشگر دینی با بیان اینکه برای جامعه جهانی مسلمانان، فلسطین همچنین نماد مبارزه با بی عدالتی، اشغال و فقر است، بیان داشت: در مقابل برخی دولت‌های اسلامی نسبت به آنچه در فلسطین می گذرد بی تفاوتی را انتخاب کرده اند؛ اما با این حال، اکثریت مسلمانان در سراسر جهان همچنان در حمایت و مبارزه برای حقوق مردم فلسطین ثابت قدم هستند.

الجفری تاکید کرد: بر اساس داده های سال ۲۰۲۴، مسلمانان جهان در حال حاضر ۲۵ درصد که حدود ۱.۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. بنابراین از نظر جمعیت و تعداد کشورهای جهان باید بالقوه در نظر گرفته شوند، اما این پتانسیل در واقع به دلیل عدم وحدت مسلمانان دچار مشکل شده است.

وی مشکل عدم وحدت بین کشورهای اسلامی را همچنان یک لغزش دانست و خاطر نشان کرد: هرچند عدم وحدت مانع تلاش برای حل مشکل فلسطین می‌شود اما دولت‌های اسلامی برای تحکیم وحدت خود باید بصیرتشان را تقویت کنند تا اوضاع فلسطین را در اولویت کار خود قرار داده و این سرزمین را از چنگال رژیم غاصب اسرائیل نجات دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha