جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
علیمحمدی دادستان ایلام

حوزه/ معاون قوه قضاییه در نشست شورای قضایی استان ایلام با اشاره به مزایای این مرکز، گفت: با راه‌اندازی سامانه هوشمند استعلامات مالی، زمان استعلام اموال و دارایی در محکومیت‌های مالی از ۴۰۰ روز به تنها ۴ دقیقه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در ایلام، امروز با حضور معاون قوه قضائیه، مرکز داده دادگستری استان ایلام به بهره‌برداری رسید. این پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، به منظور افزایش امنیت قضایی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی راه‌اندازی شده است.

معاون قوه قضائیه در نشست شورای قضایی استان ایلام با اشاره به مزایای این مرکز، گفت: با راه‌اندازی سامانه هوشمند استعلامات مالی، زمان استعلام اموال و دارایی در محکومیت‌های مالی از ۴۰۰ روز به تنها ۴ دقیقه کاهش یافته است. کاظمی فرد همچنین اعلام کرد که تا پنج سال آینده، روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی به طور کامل الکترونیکی خواهد شد و دیگر خبری از پرونده‌های دستی نخواهد بود.

وی افزود: برگزاری داوری‌های برخط و امکان مشاهده احکام قضایی به صورت آنلاین در سراسر کشور، موجب شده است که بسیاری از محکومان متواری که سال‌ها در فرار بودند، دستگیر شوند و استان ایلام در این زمینه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام نیز در این نشست از کاهش اطاله دادرسی در دادگاه‌های استان خبر داد و گفت: از ۷ هزار و ۵۰۰ پرونده معوق در دو سال اخیر، این تعداد در پایان سال گذشته به تنها ۱۰۴ فقره رسیده است. علیمحمدی همچنین افزود: بیش از ۹۰ درصد دادرسی‌های زندانیان در استان ایلام به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که این امر نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجه در سیستم قضایی استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha