جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1184567
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
روانشاد

حوزه/مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از برگزاری پویش تولید محتوای شهدا در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،اعظم روانشاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد و افزود: برگزاری پویش تولید محتوا از وصیت‌نامه شهید «باغانی» یکی از ویژه‌ برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس در استان همزمان با سراسر کشور با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد نقاطی که قوت انقلاب اسلامی بوده است را تحریف کند و بر روی این موضوع سرمایه گذاری کرده است خاطر نشان کرد:باید با تبیین اهداف انقلاب و دفاع مقدس که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده است، نیازسنجی کنیم و ویژگی‌های دفاع مقدس مانند اخلاص، فداکاری، فرماندهی، مدیریت و… را برای نسل جوان بیان کنیم.

روانشاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر باید تمام زمینه‌ها دفاع مقدس را سر لوحه امورات و فعالیت های خود قرار دهیم، بیان کرد: دفاع مقدس یک کارخانه انسان‌سازی است که انقلاب اسلامی به واسطه آن تثبیت شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)درباره دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس یک گنجی تمام‌نشدنی است که دارای جسم و روح است و این روح شامل ایثار، فداکاری و شهادت است که نباید از بین برود.

‌مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکی از ویژه‌ برنامه‌های هفته دفاع مقدس را پویش تولید محتوا از وصیت‌نامه شهید «ناصر باغانی» اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) توصیه به مطالعه آن دارند که با همکاری انتشارات هاویر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار خواهد شد و اطلاعات تکمیلی این پویش به زودی اعلام خواهد شد.

روانشاد گفت: فضاسازی محیطی، دیدار با خانواده‌های شهدا، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی، نشست بصیرتی، برگزاری محفل شعر، دیدار با هنرمندان، همکاری در برگزاری جشنواره فانوس و رونمایی کتاب از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان به شمار می‌روند.

وی به رونمایی از پوستر پنجمین رویداد «راه سلیمانی» اشاره کرد و افزود: اجرای سرود و تئاترهای خیابانی، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه هر یک از شهرستان‌های استان نیز برنامه‌های متنوعی را در این هفته در نظر گرفته‌اند افزود: جشنواره فرهنگی هنری «رزم دیدنی»، تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، بازسازی نمایش میدانی عملیات نصر ۴ گردان کمیل، محفل‌های شعر و قرآنی، اجراهای نمایش ،برپایی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و رونمایی از کتاب‌های مختلف از جمله برنامه‌های شهرستان‌های استان هستند.

روانشاد در پایان نقش رسانه را در گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس بسیار مهم دانست و گفت: شهدا قهرمانان جامعه ما هستند و در حال حاضر در برابر جنگ روانی دشمن رسانه‌ها وظیفه دارند صادقانه شفاف‌سازی کنند و مراقب حربه‌های دشمن باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha