جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
نهمین نمایشگاه

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان به اختصاص دادن غرفه‌ای جهت ارائه‌ تولیدات جدید حوزه تأکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب حوزوی در ایجاد حرکت‌های پژوهشی تاثیر بسزایی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید موسی صدر در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد تأکید کرد: نمایشگاه کتاب حوزه در ایجاد افق جدید و نمایش ایده‌های جدید بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: این نمایشگاه علاوه بر اطلاع پژوهشگران از ایده‌ها و تولیدات جدید، باعث خواهد شد کاستی‌ها را ببینند و برای رفع خلأ آن چاره‌جویی کنند.

پژوهشگران در نمایشگاه کتاب از ایده‌های جدید مطلع می‌شوند

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه نمایشگاه در ایجاد حرکت‌های پژوهشی اثرگذار است، بیان کرد: اگر نمایشگاه در فرصت بیشتری برگزار شود، حوزویان با نگاه و دقت بهتری کتب خود را، انتخاب خواهند کرد.

وی اظهار کرد: تولیدات گسترده‌ای در این نمایشگاه وجود دارد و محدودیت زمانی، مانع دیده شدن آن‌ها می‌شود؛ از این رو زمان بیشتری می‌طلبد.

این استاد حوزه در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته چیست؟ افزود: در نمایشگاه امسال، نسبت به سال گذشته تولیدات بیشتری لحاظ شده است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اندیشه‌ها از طریق طلاب منتقل می‌شود، گفت: مراکز پژوهشی و فرهنگی باید کمک کنند طلاب از این اندیشه‌ها به نحو مطلوب استفاده نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدر ابراز کرد: فرهنگ، عرصه گسترده‌ای دارد و کتاب «جایگاه زن در نگاه علامه طباطبایی» در حوزه خانواده بسیار کاربردی است.

ضرورت تولید فکر و اندیشه در عرصه فرهنگ

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ باید تولید فکر و اندیشه صورت گیرد، افزود: اگر آثار جدیدی تولید شود، می‌بابست در نمایشگاه کتاب عرضه گردد و می‌طلبد که برگزاری نمایشگاه محدود به سالی یکبار نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدر اظهار کرد: به‌جهت در آمیختگی تولیدات گذشته و جدید تشخیص برای پژوهشگر سخت شده و بهتر است غرفه‌ای برای تولیدات جدید اختصاص یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha