جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
فقیهی

حوزه/ حجت‌الاسلام فقیهی گفت: موسسه علمی تربیتی آوای توحید با تمسک و استفاده از وجود والای شخصیت علامه ذالفنون، حسن زاده آشملی که اولین بعد شخصیت ایشان معرفت النفس و تزکیه نفس است فعالیت های علمی و عملی خود را انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، حجت الاسلام سیداحسان فقیهی شامگاه پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به زمینه فعالیت های موسسه علمی تربیتی آوای توحید اظهار داشت: موسسه علمی تربیتی آوای توحید به منظور گسترش و ارتقاء علمی و عملی جامعه و توسعه نیروهای تخصصی و ارتقاء سطح بینش و جهان بینی توحیدی و برای آن که بتوان جامعه و عموم مردم را به این امر نزدیک نمود در سال 95 فعالیت خود را در شهر قم آغاز کرد.

وی افزود: اهداف کلان موسسه در تحقق تمدن نوین اسلامی به وسیله ظرفیت های حکمت متعالیه و مبانی مستحکم توحیدی برای رساندن معارف به بستر جامعه بوده تا به این وسیله زمینه سازی و توسعه علوم معقول و معرفتی به صورت کاربردی و اجتماعی در دسترس حوزه های علمیه و مراکز علمی و تحقیقاتی قرار می گیرد.

مدیر موسسه علمی تربیتی آوای توحید شعبه اصفهان با بیان چهارچوب سیاست های کلی و کلان موسسه گفت: این معارف حول محور نگاه به سرشت و فطرت توحیدی و طی کردن مراتب روحانی و دنیوی که پیوسته در نسل تکامل انسان ها قرار دارد است.

حجت الاسلام فقیهی عنوان کرد: در عصر حاضر به توسعه مبانی معرفتی نیاز ضروری است و ما صرف نظر از اصطلاحات و قوانین و الفاظ سنگین به این مباحث نیاز داریم تا به صورت کاربردی و در سطح جامعه و زندگی و تربیت به این دستورات دست یابیم.

وی اضافه کرد: از جهت دیگر جهان محل آزمایش است تا انسان به تکامل خود دست پیدا کند و مشکل اساسی جامعه توجه نکردن به ارزش و مقام وجودی انسان است، لذا توجه جامعه ما اکنون به تن است به جای آن که توجه آن به من وجودی خود و ظرفیت وجودی خود باشد و به همین دلیل پوچی ها، سرافکندگی ها و افسردگی ها به وجود آمده است.

مدیر موسسه علمی تربیتی آوای توحید شعبه اصفهان خاطر نشان کرد: از سوی دیگر فرهنگ غرب و جهان بینی یهود نیز به دنبال آن است که جامعه منزوی، دنیاگرا و پوچ گرا تربیت کند تا به همان دهکده جهانی که مدنظر دارند برسند و از ظرفیت های وجودی انسان استفاده نکنند ، لذا موسسه با دقت کامل نسبت به این مبانی، وظیفه دینی خود می دانست که این فعالیت را آغاز کند.

حجت الاسلام فقیهی جلوگیری از برخی دشمنی ها نسبت به حکمت و معرفت به دلیل وجود تفسیر به رأی های شخصی به جای در اختیار قرار دادن معارف حق و اصلوب کامل انسانی برای جوانان را از دیگر دلایل تاسیس موسسه بیان کرد و افزود: موسسه با تمسک و استفاده از وجود والای شخصیت علامه ذالفنون حسن زاده آملی که اولین بعد شخصیت ایشان معرفت النفس و تزکیه نفس است فعالیت های علمی و عملی خود را انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: این موسسه در خدمت شاگردان برجسته علامه طباطبایی(ره) بوده و حول معارف، نوشته ها، سخنان و معرفت النفس علامه، کلاس و نشست های علمی خود را برگزار می کند و در عرصه بصیرت افزایی و کمک رسانی به جامعه معقول و متکی به سنت و قرآن فعالیت می کند.

مدیر موسسه علمی تربیتی آوای توحید شعبه اصفهان اضافه کرد: موسسه علمی تربیتی آوای توحید شعبه اصفهان حدود 200 ساعت مباحث علمی و آموزشی تاکنون ارائه کرده است و انتشارات موسسه نیز در زمینه های مختلف اجتماعی، سبک زندگی توحیدی فعال بوده و اخیرا آثاری نیز برای کودکان به چاپ رسانده است.

وی با اشاره به شروع فعالیت موسسه از دو سال پیش در اصفهان زیر نظر آیت الله شیخ احمد کلباسی عنوان کرد: موسسه علمی تربیتی آوای توحید شعبه اصفهان تاکنون دوره های کوتاه مدت و بلند مدتی را در قالب کلاس های علمی برگزار کرده است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha