جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
خدری

حوزه/ امام جمعه چغادک با اشاره به بازگشایی مدارس ابراز داشت: آموزش و پرورش در کشور نیاز به تغییر و تحول بنیادین دارد، آموزش و پرورش در رشد فکری و عملی دانش‌آموزان بسیار مهم و تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری، امام جمعه چغادک در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: مردم ما در دفاع مقدس جلوه‌های عجیب و شگفت‌انگیزی از ایثارگری را از خود نشان دادند که پیش از این در قصه‌های کربلا خوانده می‌شد اما ملت شریف ما با الگوبرداری از عاشورای سیدالشهداء آن قصه‌ها را در عصر حاضر به صورت عملی به دنیا نشان دادند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور گفت: مسئله‌ی اساسی، مسئله‌ی «امّت اسلامی» است. تأکید ائمه اهلبیت علیهم السلام و رهبران انقلاب اسلامی بر «امّت اسلامی»، نشان‌دهنده این است که مقوله امت اسلامی و وحدت جهان اسلام باید برای همه ما اهمیت ویژه داشته باشد.

امام جمعه چغادک افزود: مرز و جغرافیا نباید بین ما جدایی بیاندازد. مردم یمن با آن صلابت و اراده جزء امت اسلامی ما هستند کما اینکه مردم عراق و سوریه و فلسطین و لبنان و افغانستان و پاکستان و ایران همه یک امت واحده را تشکیل می‌دهند و امروز جبهه مقاومت به همت همین مردم در کشورهای مختلف اسلامی شکل گرفته و در مقابل استکبار و آمریکا و اسرائیل ایستاده است.

حجت الاسلام خدری با اشاره به موضوع وحدت در آموزه‌های قرآن گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دوباره تأکید کردند که وحدت، یک تاکتیک نیست، بلکه مقوله وحدت یک اصل از اصول اسلام و یک امر قرآنی است. قرآن می‌فرماید «وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لاتَفَرَّقوا» و می‌فرماید «اِنَّمَا المُؤمِنونَ اِخوَةٌ فَاَصلِحوا بَینَ‌ اَخَوَیکُم‌» باید همه امت اسلامی ید واحده شوند تا بتوانند مشکلات مسلمین را حل کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس ابراز داشت: آموزش و پرورش در کشور نیاز به تغییر و تحول بنیادین دارد، آموزش و پرورش در رشد فکری و عملی دانش‌آموزان بسیار مهم و تاثیر گذار است اما این نهاد متأسفانه دچار مشکلات و اشکالات عدیده ای است که لازم است به صورت اساسی چاره‌اندیشی شود.

وی بیان کرد: مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه وقتی سامان پیدا می‌کند که ما مشکل را در مدرسه حل کرده باشیم. به اعتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی «برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است»؛ به تعبیر ایشان «اگر در ۲۰ سال قبل به موضوع مدرسه رسیدگی کرده بودیم امروز بسیاری از مشکلات وجود نداشت» تغییر جدی در نهاد آموزش و پرورش نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و همت جدی برای اصلاح مدرسه است که در این زمینه همه مسئولان و تصمیم‌گیران و همه مردم باید اهمیت حیاتی آموزش و پرورش را درک کنند».

حجت الاسلام خدری ابراز داشت: آموزش و پرورش امروز ما نیاز به ارتقای عدالت آموزشی، تقویت مهارت‌ها و ارتقای کیفیت آموزش برای همه دانش‌آموزان دارد که لازمه آن، تقویت مدارس دولتی است.

وی افزود: «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» که رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای آن تأکید کردند باید اجرایی شود تا تغییر و نتیجه مطلوبی به دست آید.

امام جمعه چغادک به جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی در لبنان با انفجار دستگاه‌های ارتباطی پرداخت و تصریح کرد: اسرائیل جنایتکار اخیرأ پرده دیگری از جنایات ضد بشری خود را رونمایی کرد و با منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی مرتکب جنایت زشت و نفرت برانگیز دیگری شد. جنایتی که تاکنون به این صورت در هیچ جنگی استفاده نشده بود. پیجرها و بیسیم ها و دیگر وسایلی که در دست مردم لبنان بود و مشغول زندگی عادی خود بودند را منفجر کردند و عده زیادی از مردم را مجروح کردند.

وی افزود: رژیم خبیث صهیونیستی به هیچ قاعده و قانون بشری پایبند نیست و به همین جهت، بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی از همان اول می‌فرمود اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید حاجیان شهروند چغادکی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    0 0
    با سلام به افای خدری عزیز جناب خدری لطفا پی گیر استقار اداررره اموزش وپرورش بخش چغاد ک باشید تاثیر بسزایی در رفع محرومیت بخسسسسسسسسس دارد باپی گیری منطقی مشکل انشا الله حل می گردد خدا یارتان باد
  • رسول IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
    0 0
    کلا کشور نیاز به بازسازی اقتصادی دارد.امروز صنایع و کارخانجات دچار استهلاک شده و مدارس نیاز به تعمیر دارد اما متاسفانه کمبود منابع وجود دارد که این نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی و تغییر اساسی در سیاست خارجی کشور دارد
    • خیرین IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      0 0
      مدارس رو كي ساخت؟ خيرين بسياري از مدارس رو ساختند، مدرسه جاي سرمايه گذاری خارجی نیست، بایستی خیران بیشتر تشویق بشوند.
    • جواد IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      0 0
      طبق براورد کارشنایان اقتصادی و مالی مستقل کشور نیاز به جذب سالانه صد میلیارد دلار سرمایه خاحی است