جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ دیدار معاون امور طلاب حوزه های علمیه با امام جمعه گناوه

حوزه/ امام جمعه گناوه گفت: امروز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه همه ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه امروز در فرمانده سپاه انصارالحسین علیه السلام و جمعی پاسدار و ایثارگران گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی امروز مدیون و مرهون خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان در عرصه‌های مختلف نظامی، علمی و فرهنگی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: تقارن هفته وحدت با هفته دفاع مقدس را باید به فال نیک گرفت چراکه این ایام به نور رحمت عالمیان حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و احیا کننده سنت نبوی حضرت امام صادق علیه السلام منور است.

امام جمعه گناوه با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای عزیز و به ویژه شهدای شهرستان گناوه ادامه داد: قطعاً یکی از افتخارات ارزشمند ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی دفاع جانانه مردم در هشت سال دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: این واژه مقدس برگرفته از کلام امام خمینی رحمت الله علیه است و دفاعی است که می توان از آن به عنوان یک گنجینه طلایی و استثنایی در تاریخ بشریت یاد کرد.

امام جمعه گناوه گفت: هفته دفاع مقدس یک فرصت بسیار مغتنم است که ما بتوانیم برای نسل جوان خود رشادت‌ها و فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌های ملت بزرگوار ایران را تبیین کنیم، چرا که رهبر معظم انقلاب همواره بر روی جهاد تبیین تاکید داشته و دارند، لذا ما نباید بگذاریم افرادی که با نظام اسلامی خصومت دارند و دشمنان ما دفاع مقدس را برای ما روایت کنند پس امروز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه همه ماست.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به ارتباطات معنوی در دوران ۸ سال دفاع مقدس بیان داشت: امروز نیاز جامعه و همه ما آن تضرع‌ها و ارتباطات معنوی دوران جنگ است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد ماندگار و جاودان با وجود خسارات فراوان، مملو از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس از بزرگترین افتخارات ملت ایران اسلامی و تجلی گاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی نظیر مردم در همه ادوار تاریخ است به گونه‌ای که چراغی راهنما و روشن برای آیندگان و مدیریت راهبردی و کلان کشور تلقی می‌شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: دفاع مقدس به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب یک گنجینه بی نظیر و بی بدیل است.

وی افزود: حفظ تمامیت جغرافیایی و سرزمینی کشور در این جنگ بی نظیر است، چرا که در طول ۲ قرن گذشته هر جنگی بر علیه کشور ما رخ داده قسمتی از این سرزمین ما تجزیه و از کشور جدا شده است اما در دوران دفاع مقدس با فداکاری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد، لذا باید قدر گنجینه دفاع مقدس را بدانیم و نگذاریم که دستاوردهای معنوی و پیشکسوتان و رزمندگان این دوران در پیچ و خم‌های زندگی و دنیا به دست فراموشی سپرده شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha