جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
نیک جو

حوزه/مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از حضور ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و اعلام کرد که در دو سال گذشته بیش از ۴۲ هزار متر مربع به فضاهای آموزشی افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان شهید بهشتی ایلام، با اشاره به حضور ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در ۱۲۶۰ فضای آموزشی، یاد و خاطره سه هزار شهید و ۳۷۰ شهید دانش‌آموز استان را گرامی داشت.

وی تأکید کرد که یاد و راه شهدا، الهام‌بخش معلمان و دانش‌آموزان در مسیر یادگیری و پیشرفت خواهد بود.

درویشی همچنین به ثبت‌نام ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: در استان ایلام هیچ دانش‌آموز ابتدایی وجود ندارد که ثبت‌نام نکرده باشد.

وی افزود: بیش از ۲۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس عشایری نیز مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به وجود ۱۹ کلاس درس یک نفره، بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه‌ای عمل کرده است که هر دانش‌آموزی از آموزش و پرورش بهره‌مند شود.

وی همچنین از فعالیت ۱۰ هزار و ۵۲۰ معلم و فرهنگی رسمی در مدارس دولتی و حدود چهار هزار معلم در مدارس غیرانتفاعی خبر داد و افزود: در سال گذشته، ۴۰۰ واحد آموزشی در سطح استان رنگ‌آمیزی و ۳۱ هزار متر آسفالت محوطه مدارس انجام شده است.

درویشی در پایان به موفقیت‌های دانش‌آموزان ایلام در المپیادهای مختلف اشاره کرد و این دستاوردها را نتیجه تلاش و همت معلمان و دانش‌آموزان دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha