جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کتب حوزه خواهران یزد

حوزه/معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد از رونمایی شش عنوان کتاب به همت بانوان طلبه نویسنده و نوقلم یزدی خبر داد و گفت: شماره جدید دو فصلنامه«مطالعات اخلاقی خانواده» به مناسبت آغاز سال تحصیلی منتشر شد.

رؤیا دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری‌حوزه در یزد اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در مراسمی از کتاب‌های «طعم تلخ مداد»، «سبک زندگی مؤمنانه و جهالت مدرن»، «مقایسه هنجارهای اخلاقی زن در خانواده از دیدگاه اسلام و فمنیسم»، «مصادیق طلاق عاطفی در جامعه اسلامی (طلاق خاموش)»، «آموزه های اعتقادی، اخلاق و تربیتی سوره احقاف»، «مبانی قرآنی خطبه غدیر» و دو فصلنامه مطالعات اخلاقی خانواده رونمایی شد.

وی، تصریح کرد: کتاب طعم تلخ مداد مجموعه داستانی به قلم تعدادی از طلاب خواهر است که پس از گذراندن دوره آموزشی«از خاطره تا داستان» زیر نظر نویسنده بزرگ مظفر سالاری به رشته تحریر درآمد و این مجموعه داستان پس از گردآوری به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد، توسط نشر هاجر در سال ۱۴۰۳ به چاپ رسید که این کتاب شامل ۱۹ داستان کوتاه با نثری جذاب و روان است که نویسنده آن ۱۱ طلبه مدارس علمیه خواهران استان یزد هستند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: کتاب آموزه های اعتقادی، اخلاق و تربیتی سوره احقاف توسط خانم فاطمه افخمی به رشته تحریر درآمده است که نویسنده آموزه ها را در این کتاب به روش توصیفی و تحلیلی بررسی کرده است.

دهقانی‌فیروزآبادی در مورد کتاب مبانی قرآنی خطبه غدیر گفت: این کتاب در چهار فصل به بیان مبانی اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی غدیر می پردازد و توسط خانم بی‌بی‌زهرا هزینه‌ای نوشته شده و توسط انتشارات حکمت حلما به چاپ شده است.

وی ادامه داد: خانم آزاده آخوندی در کتاب سبک زندگی مؤمنانه و جهالت مدرن که توسط نشر حکمت حلما به چاپ رسیده، سعی می کند سوء اخلاقی های دنیای مدرن را به مؤمنان بشناساند تا همراه با تغییرات دنیای مدرن تأثیرات این سوء اخلاقی ها بر زندگی کاهش یابد.

معاون پژوهش حوزه خواهران یزد با اشاره به کتاب مقایسه هنجارهای اخلاقی زن در خانواده از دیدگاه اسلام و فمنیسم گفت: نظریه‌های فمینیستی، بسیاری از ساختارهای و ارزش های نهاد خانواده را دچار تغییرات کرده است و خانم فهیمه السادات میرزا زاده میبدی در کتاب خود به خانواده از دیدگاه اسلام و فمنیسم در چهار فصل و مقایسه این هنجارها در خانواده پرداخته است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: طلاق خاموش؛ مصادیق طلاق عاطفی در جامعه اسلامی توسط خانم بهارالسادات پوررضوی مجومرد در هفت گفتار توسط حکمت حلما به چاپ رسیده است.

وی، در مورد نشریه مطالعات اخلاقی خانواده گفت: این نشریه اولین شماره نشریه مطالعات اخلاقی خانواده است که توسط مدرسه تخصصی حضرت زهرا (س) میبد با شش مقاله چاپ شده است.

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران در پایان افزود: در حال حاضر بیش ۱۱۰ جلد کتاب توسط طلاب حوزه علمیه خواهران در موضوعات گوناگون به چاپ رسیده است.

شش عنوان کتاب بانوان نویسنده حوزوی یزد رونمایی شدشش عنوان کتاب بانوان نویسنده حوزوی یزد رونمایی شدشش عنوان کتاب بانوان نویسنده حوزوی یزد رونمایی شد

شش عنوان کتاب بانوان نویسنده حوزوی یزد رونمایی شدشش عنوان کتاب بانوان نویسنده حوزوی یزد رونمایی شدشش عنوان کتاب بانوان نویسنده حوزوی یزد رونمایی شد

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha