جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1185745
۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: نماز مهم ترین راه ارتباط مخلوق با خالق است، اگر نماز در جامعه‌ای اقامه شود آن جامعه همه خوبی‌ها را دارد و اگر نماز در آن اقامه نشود و کاهلی شود به آسیب‌های اجتماعی و بدی‌ها کشانده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، در دومین جلسه هماهنگی اجلاسیه سراسری نماز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: نماز شرط قبولی اعمال و معراج مومن است، اهمیت نماز در نیروهای مسلح نمایانگر نیروی مسلح تراز انقلاب اسلامی است و میزبانی انتظامی کشور از اولین اجلاسیه سراسری نماز نیروهای مسلح، نشان‌دهنده پرچم داری پلیس در دفاع از ارزش های اسلامی و الهی است فلذا همه فرماندهان در خصوص اقامه با شکوه نماز در یگان های انتظامی، مسئولیت بالذات دارند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: یکی از مهمترین نیازهای بشر، ارتباط با خدای سبحان است و حلقه مفقوده عصر حاضر این است که ارتباط با خدا در بعضی جوامع کم شده و مهمترین راه ارتباط با خدا نماز است و اگر نماز در جامعه‌ای اقامه شود آن جامعه همه خوبی‌ها را دارد و اگر نماز در آن اقامه نشود و کاهلی شود به آسیب‌های اجتماعی و بدی‌ها کشانده می‌شود.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه نماز رمز ارتباط با خداوند است گفت: بزرگترین و کاملترین عبادت در اسلام نماز است و ویترین عبادتها بوده زیرا همه شئونات زندگی انسان را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با بیان اینکه اگر نماز اصلاح شود؛ شخص و جامعه نیز اصلاح می‌شود گفت: نماز باید اثر تربیتی و باز دارنده داشته باشد که مهمترین آن دوری از فحشا و بدی‌ها است و اگر نماز انسان پذیرفته شود بقیه اعمال او نیز پذیرفته خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه تصریح کرد: برای اصلاح دید و نگرش به نماز باید چندین کار انجام شود که انسان‌ها درک کنند زیباترین عبادت نماز است که باعث نزدیکی به خداوند می‌شود؛ تغییر نگرش و نگاه به نماز، تقویت معاد باوری، توجه به اسرار و معانی نماز و توجه به آثار و برکات نماز از جمله موارد است.

گفتنی است در این جلسه در خصوص هرچه با شکوه تر برگزار شدن اولین اجلاسیه سراسری نماز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بحث و گفتگو صورت گرفت و مصوبات لازم برای تحقق این موضوع، امر به ابلاغ گردید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha