جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حضور مدیر جامعه الزهرا در مسجد الباره

حوزه/ خانم برقعی و هیئت همراه از مسجد امام باره بانکوک به عنوان یکی از مهم ترین مساجد شیعیان در تایلند بازدید و نماز مغرب و عشاء را در این مسجد اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه شب گذشته از مسجد امام باره بانکوک بازدید و نماز جماعت مغرب و عشا را در این مسجد اقامه کردند.

مسجد امام باره پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و توسط مرحوم آیت‌الله‌العظمی خوئی(ره) تأسیس شد و در جوار آن، حوزه علمیه دارالعلم قراردارد.

معتبرترین و مهم‌ترین مسجد شیعیان بانکوک، مسجد «امام باری» یا «امام باره» است که امام جماعت آن شخصی به نام عبدالقیوم بوده است. این مسجد با معماری تایلندی و طرح و نقش‌های قرآنی و ادعیه مزین شده است.

مساجد در تایلند از قدیم الایام در کنار معابد، کلیساها و عبادتگاه ادیان دیگر بدون هیچ اختلافی ساخته می‌شد، در نسخه‌های تاریخی تایلندیان قدیم، مسجد را به چند نام مختلف مانند «کودی»، «سوراو»، «امام باره» و «بالای» صدا می‌زدند.

طبق سفارش قرآن و پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله، مسلمانان باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند و از احوال هم جویا شوند تا از مشکلات هر منطقه آگاه شوند و به یاری یکدیگر بشتابند و وحدت و همبستگی مسلمانان مستدام باشد.

در تایلند، این گونه رفتار کردن را امر «اخوه» می‌گویند که لازمه آن گردهم آمدن است و وجود مسجد در این امر الزامی است، همچون پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله که در شهر مدینه از مکان مسجد در تمامی امور استفاده می‌نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha