یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
تبریز

حوزه/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: هزینه کردن برای فعالیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی، یک نوع سرمایه گذاری است چراکه نقش مهم و موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، ابوالفضل رفیعی، در همایش یاوران وقف به فعالیت‌ها و اقدامات اوقاف استان در برنامه های متعدد فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: همکاری نزدیک اوقاف با دستگاه های فرهنگی در اجرای برنامه ها می تواند موجب افزایش حضور خیرین در برنامه های اجتماعی و فرهنگی باشد.

وی با تاکید بر اینکه وقف یک نوع آینده نگری و مشابه بیمه مال است افزود: باید در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه بیش از این تلاش شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه در تاریخ کشورمان مردم همواره به موضوع وقف توجه ویژه داشتند گفت: وقف از گذشته هم موجب ترویج دین و مذهب بوده و هم کارکرد بسیار خوبی در زمینه اقتصادی داشته، لذا آثار و برکات فردی و اجتماعی و نیز فرهنگی و اقتصادی بسیاری دارد.

رفیعی با یاد آوری اینکه، وقف عملا منجر به جایگزینی منافع عمومی به منافع شخصی می شود، به نقش آفرینی و تاثیر وقف در سرمایه گذاری در طرح های عام المنفعه از جمله تامین مسکن، آب رسانی، جاده سازی، ساخت بیمارستان و مراکز درمانی، مدرسه و مسجد و... اشاره کرد و گفت: اوقاف در هدایت واقفان در راستای اولویت‌های جامعه می تواند نقش موثری داشته باشد ضمن اینکه طرح های سرمایه گذاری به ویژه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت است.

وی به لزوم توجه به مسائل فرهنگی، قرآنی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: اوقاف از دستگاه هایی است که در همه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی نقش پر رنگی دارد که توجه بیشتر به این موضوع در استان نیز احساس می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: بخشی از مشکلات و آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و حاشیه نشینی را می توان با تکیه بر ظرفیت وقف مدیریت کرد.

رفیعی با تاکید بر لزوم اقدامات فرهنگی و تبلیغی در خصوص ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: نظارت و بهره وری مناسب از موقوفات توسط مسئولین وقف، اعتماد سازی در حوزه موقوفات به ویژه از طریق عمل طبق نیات واقف و نیز تلاش برای حفظ و آبادانی موقوفات ، در توسعه فرهنگ وقف در جامعه موثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha