جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی گفت: امروزه یکی از مهم ترین رسالت های جوانان مؤمن و انقلابی، تلاش در جهت نشر هنرمندانه معارف و آموزه های دفاع مقدس است.

دکتر علی اصغر حبیبیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ابراز داشت: با نگاهی به فرمایشات و رهنمودهای امامین انقلاب به خوبی درمی یابیم که فرهنگ دفاع مقدس ریشه در آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) دارد و بر این اساس نیز باید به تحلیل دستاوردهای سال های حماسه آمیز دفاع مقدس پرداخت، کما این که این حقیقت را شهدا و ایثارگران و رزمندگان به خوبی برای ما عیان کردند.

وی همچنین با بیان این که اندیشمندان، متفکران، اساتید حوزه و دانشگاه و اهالی رسانه، نسبت به نشر و تبیین آموزه ها و معارف دفاع مقدس، وظیفه مهم و سنگینی بر عهده دارند، افزود: هشت سال دفاع مقدس از حیث محتوایی و ارزشی ریشه در آرمان ها و ارزش های اسلام ناب محمدی(ص) دارد و به یقین اگر نام و یاد و رسم امام حسین(ع) و عاشوراییان در میان نبود، دفاع مقدسی که ما می شناسیم اساساً شکل نمی گرفت.

وی ادامه داد: به خصوص از جوانان مؤمن و انقلابی که دغدغه فعالیت جهادی دارند انتظار می رود که نسبت به نشر و تبیین آموزه ها و معارف دفاع مقدس همت بگمارند و این مساله را جزو اصلی ترین وظایف خود در عمل به فریضه جهاد تبیین بدانند.

مدرس دانشگاه همچنین با تأکید بر این که اندیشمندان و فرهیختگان جامعه به ویژه صاحب نظران علوم انسانی و اسلامی، وظیفه و رسالت مهمی در راستای ترویج معارف برخاسته از گنجینه دفاع مقدس دارند، خاطرنشان کرد: طبعاً وقتی از نخبگان سخن به میان می آوریم، منظور متفکرین، اندیشمندان و کسانی هستند که ایده تولید می‌کنند چرا که این افراد نقش مستقیمی در این دارند که آنچه که دفاع مقدس به‌عنوان مصداق آن است را به آن مفهوم اسلامی ارتباط دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha