جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
وحیدی

حوزه/ حجت الاسلام وحیدی گفت: در تمام وصیت نامه شهدا معرفت و دوری از تعلقات دنیوی و زرق و برق دنیا نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز با حضور مدیر، اساتید و طلاب و جمعی از روحانیون ایثارگر و رزمنده در مدرسه علمیه آیت الله ابوتراب امامی کاشانی برگزار شد.

حجت الاسلام عباسعلی وحیدی رزمنده دوران دفاع مقدس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، مرز کشورمان در شرایطی که تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و نیروی دفاعی لازم را نداشتیم، مورد هجمه دشمن قرار گرفت.

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه صدام با حمله به ایران پیش بینی کرده بود هفته بعد در تهران حاضر می‌شود، ابراز کرد: در شب‌های اول حمله دشمن به ایران هواپیماهای دشمن به شرقی‌ترین نقطه کشورمان یعنی خراسان و تربت حیدریه نیز رسیده بودند و بسیاری از نقاط را اشغال کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حمله صدام به ایران از نظر امکانات نظامی بسیار ضعیف بودیم.

وی با بیان اینکه مردم و جوانان ایران در سخت‌ترین شرایط در برابر دشمن تا بُن دندان مسلح از ناموس و مرز و بوم کشورمان جانانه دفاع کردند، گفت: در ابتدای جنگ حتی سیم خاردار نیز نداشتیم و با چندین برابر قیمت تجهیزات را از لیبی خریداری می‌کردیم.

حجت الاسلام وحیدی خاطرنشان کرد: در ابتدای جنگ در شرایط تحریم قرار داشتیم و اجازه نمی‌دادند کسی اسلحه به ایران بفروشد، اما امروز مراقب هستند تا ایران به کشورهای دیگر تجهیزات نظامی ندهد و امروز به توانایی رسیده‌ایم که پهباد به روسیه می‌فروشیم.

حجت الاسلام وحیدی، با اشاره به فرمایشات امام راحل که جبهه‌ها دانشگاه است، افزود: جوانان ما بعد از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس از نظر معرفتی رشد بسیاری کردند.

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه در تمام وصیت نامه شهدا معرفت و دوری از تعلقات دنیوی و زرق و برق دنیا نهفته است، ابراز کرد: شهید برونسی با وجود آنکه در میدان مین گیر کرده و رزمندگان یکی پس از دیگری به شهادت می‌رسند، به حضرت زهرا(س) متوسل شد و تیر بار دشمن خاموش شد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha