جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ مراس افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: تواضع و فروتنی باید در طلاب خود را نشان دهد، چرا که خاصیت علم، فروتنی است و طلبگی با علم عجیبن شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان خوی، با تأکید بر لزوم تواضع در طلاب، اظهار داشت: تواضع و فروتنی باید در طلاب خود را نشان دهد، چرا که خاصیت علم، فروتنی است و طلبگی با علم عجیبن شده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ مردم روحانیتِ دین را به ساده زیستی و مردم داری شناخته‌اند، پس باید تلاش کنیم ضمن عمل به این سنت آن را در جامعه نشر بدیم.

امام جمعه خوی گفت: مطالعه دروس حوزوی و مباحثه آن میان طلاب از دیرباز در حوزه رواج داشته و همین امر یکی از دلائل پویایی حوزه علمیه است که باید این سنت حسنه را حفظ و تقویت کنیم و در کنار آن نباید از مطالعه کتب غیر درسی و مفید که بتواند گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کند، غافل شویم.

وی با بیان اینکه تلاش کنیم در مسیر طلبگی روز به روز به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کنیم، تصریح کرد: در روایتی از پیامبر(ص) آمده است، خداوند سه کار را دوست دارد، کم گویی، کم‌خوابی و کم خوری و سه چیز را دشمن دارد، پرگویی، پرخوابی و پرخوری، که روح طلبگی با پرخوری و پرخوابی سازگاری ندارد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha