یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
تصاویر/مراسم افتتاح حسینیه شهدا در حرم رضوی

حوزه / خوارکیان گفت: هدف رزمندگان در دفاع مقدس انجام‌ وظیفه دینی بود عامل پیروزی در دفاع مقدس عشق به پروردگار بود فدا کردن برای حفظ ارزش‌های دینی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، رضا خوراکیان، مدیر عالی حرم مطهر رضوی، در مراسم افتتاحیه حسینیه شهدا در صحن قدس حرم مطهر رضوی شامگاه سه‌شنبه 3 مهرماه در جمع خانواده‌های شهدا و زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) گفت: کسانی که دوران دفاع مقدس را درک کردند جز خانواده شهدا هستند یا با شهدا خاطراتی دارند.

وی بابیان اینکه یکی از ویژگی‌های شهدا اخلاص بود و برای غیر خدا کار نکردند، گفت: در جبهه حق تلاش کردند انگیزه‌های الهی برای برنامه و اهداف خود داشته باشند و به‌عنوان یک بسیجی برای رضایت خداوند تلاش می‌کردند.

وی کسب رضای الهی را یکی از ویژگی‌های بارز در زندگی‌نامه شهدا بیان کرد و افزود: شهید گمنامی که در این مکان تشییع می‌شود تنها 17 سال داشته است که در دفاع مقدس به شهادت رسیده است این شهید می‌توانست اولویت خود را در آن دوران تحصیل قرار دهد و امروز یک شخص موفق ایرانی باشد ولی برای حفظ انقلاب اسلامی در جبهه حق علیه باطل شرکت می‌نماید و به شهادت می‌رسد.

خوراکیان باور به وعده‌های الهی را یکی از عوامل پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان ما در جنگ هشت‌ساله با کمترین امکانات و نیرو ولی با باور قوی و اراده محکم در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که برخی کشورهای اسلامی و عربی در مقابل رژیم صهیونیستی به خاطر اینکه این باور غلط دارند که او به خاطر اینکه به‌ظاهر سلاح قوی‌تری دارد نمی‌توانند در مقابل او ایستادگی کنند لذا در کنار اسرائیل غاصب قرار می‌گیرند و از جنایت‌های او در منطقه حمایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: هدف رزمندگان در دفاع مقدس انجام‌ وظیفه دینی بود عامل پیروزی در دفاع مقدس عشق به پروردگار بود فدا کردن برای حفظ ارزش‌های دینی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha