جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام سید نورالله افشار

حوزه/ یکی از ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی رژیم صهیونیستی در مقابل گروه مجاهد و کوچک حماس شکست خوردند، شکست صهیونیست‌ها در مقابل حزب الله لبنان قطعی است و پیروز نهایی حزب الله و جبهه مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه شهر چرام، اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید، این دنیا محل آماده شدن و تمرین کردن است، در این اردوگاه بزرگ آمادگی ورود به میدان لقای الهی و مواجهه با حساب و مؤاخذه الهی کسب کنید.

امام جمعه چرام افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند، ملت نمی‌پذیرند دشمن شکست خورده در مرزهای کشور با انواع ترفند و حیله، توطئه خود را در داخل پیش ببرد.

وی ادامه داد: خیلی ساده توجه دادند که این دشمن جنتلمن نفوذی، همان دشمن خشن مرزهاست.

حجت الاسلام افشار بیان کرد: درباره نفوذ یک تلقی سنتی وجود دارد که نیازمند اصلاح است، تلقی رایج این است که یک نفر در لباس جاسوس وارد یک سازمان می‌شود و خرابکاری می‌کند، این نفوذ سخت است و باید برای آن تدبیر کرد، نفوذ سخت اغلب در حوزه جنگ سخت است اما در حوزه فرهنگی و جنگ نرم ما با یک نفوذ پیچیده‌تری مواجهیم و آنهم نفوذ نرم است، نفوذی که عوامل فریب خورده، پیاده نظام‌های بی‌جیره و مواجب آن هستند، به همین دلیل در سخنان رهبرانقلاب نفوذی و فریب خورده با هم و کنارهم آمده است.

وی با طرح این سوال که نفوذ نرم چیست؟ چه تفاوتی با نفوذ سخت دارد؟ و چرا اهمیتش بیشتر است؟ عنوان کرد: نفوذ سخت ابزارش تهدید است، اما نفوذ نرم ابزارش اقناع و فریب است و از طریق ابزار پیچیده در جنگ‌های رسانه‌ای و شناختی عمل می‌کند، هدف نهائی‌اش اختلال در دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان است.

امام جمعه چرام، با بیان اینکه دستکاری محاسباتی یعنی چه و به چه نحوی است؟ عنوان کرد: وقتی نظام محاسباتی مردم و مسئولین با دستکاری، منطق و ارزش‌های معیار دچار اختلال شود، فرد از اطلاعات درست هم نتیجه گیری غلط می‌کند و لذا طبیعی است سطح اثر و خرابکاری نفوذ نرم، بسیار سهمگین‌تر از نفوذ سخت است.

حجت الاسلام افشار، با تأکید بر اینکه روش‌های نفوذ نرم متنوع است، اما روشی که این روزها بیشتر استفاده می‌شود نفوذهای شبکه‌ای است، ابراز کرد: نفوذ جریانی که با ساخت یک شبکه و جریان انسانی، فشار اجتماعی ایجاد می‌کند تا نظام محاسباتی ذهن افراد را بهم بریزد، به طور مثال در بیان خبرهای منفی و نامیدی مردم و همه چیز را سیاه دیدن، یکی از نقشه‌های دشمن است، در این راه عده‌ای پروژه بگیر و مزدورند و عده‌ای جاهل و فریب خورده که نقش زنجیره تکمیل کننده شبکه را بازی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه حضور این افراد در نهادهای آموزشی نگران کننده‌تر است، گفت: اساسا قدرت شبکه‌ای در ذهن و قلب زنجیره‌های انسانی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با ساخت جماعتی که همه یک صدا و در یک زمان یک حرف را تکرار کنند، نظام ارزشی و هنجاری جامعه تغییر می‌کند، خاطرنشان کرد: نظام بینشی نیز تغییر می‌کند، در این صورت عبور از اصول انقلاب و اسلام راحت امکان پذیر است و این قدرت نرم شکل نمی‌گیرد، مگر در بستر آموزش و تربیت و اینجاست که رهبر معظم انقلاب مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و مطبوعات و رسانه ملی را خطاب قرار می‌دهند.

امام جمعه چرام، با اشاره به مسأله نهایی و اینکه راه مقابله با نفوذ نرم برخلاف نفوذ سخت تنها اقدام امنیتی نیست، اضافه کرد: کار فرهنگی و اطلاع رسانی و روشنگری و جهاد تبیین در این عرصه لازم است، مقابل این فتنه همه باید به‌خط شوند، از وزیر و مسئول گرفته تا سرباز گمنام و سرباز مجازی و واقعی و آن وقت است که دشمن شکست می‌خورد.

حجت‌الاسلام افشار با بیان اینکه در آیین تکریم و معارفه استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد بدعتی رخ داد که همه دلسوزان را ناراحت کرد، گفت: یک استاندار و همکارانش با تمام کارنامه‌اش(قوت یا ضعف)، از این استان بدرقه شد اما کاش می‌شد در عین داشتن گلایه‌ها فضای جلسه همراه با اخلاق و ادب بود، چون مهمان کشوری داشتیم و با وجود فضای مجازی و انعکاس این رفتارها، نگاه سایرین به استان ما تغییر خواهد کرد، تخریب هیچ سودی برای استان ندارد و برعکس به ما ضربه می‌زند، چنین کارهایی مانع پیشرفت استان می‌شود.

وی تأکید کرد: صحبت من حمایت از شخص نیست بلکه دفاع از اخلاق اسلامی، ایرانی، فرهنگ اصیل و هزاران ساله قوم لر است، در سخنرانی برخی سخنران‌ها اخلال و شعار داده شد، که اگر این شیوه اعتراض به جلسات رسمی تسری پیدا کند کاری زیبا نخواهد بود و چهره قوم بزرگ و اصیل لر را زشت خواهد کرد.

حجت الاسلام افشار عنوان کرد: استاندار و نهادهای مسئول تدبیری بیندیشند چون وقتی خلیفه کشی رسم شد، امیرالمومنین(ع) نیز در این خلیفه کشی به شهادت می‌رسد.

شکست صهیونیست‌ها در مقابل حزب الله لبنان قطعی است

وی اصریح کرد: باوجود آنکه ارزیابی‌های صورت گرفته حاکی از آن بود که ارتش رژیم صهیونیستی طی تنها چند هفته پس از ورود به غزه، نیروهای حماس را از بین خواهند برد و رهبران مقاومت را دستگیر کرده و در نهایت بر غزه مسلط خواهد شد، اما بعد از چندین ماه موفق نشدند و احساسات جهانی ضد اسرائیلی افزایش و گسترده شده است.

وی ادامه داد: وقتی در مقابل گروه مجاهد و کوچک حماس شکست خوردند، شکست صهیونیست‌ها در مقابل حزب الله لبنان قطعی است و پیروز نهایی حزب الله و جبهه مقاومت است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha