شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
تصاویر / درس خارج فقه "بررسی فقهی بیمه" در ماه رمضان توسط آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی با محکومیت بمباران وحشیانه جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این جنایات با همکاری و هماهنگی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و نیز همکاری و یا سکوت ‌برخی از کشورهای اسلامی همراه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،سخنان آیت الله محمد جوادفاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ابتدای درس خارج اصول خود با محکومیت بمباران و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، گفت: قبل از شروع درس مجدداً نسبت به این جنایات بسیار وحشتناک و فجیع که از سوی رژیم ددمنش صهیونیستی این روزها در لبنان اتفاق می‌افتد باید هم‌دردی خود را با مردم عزیز لبنان و جبهه مقاومت و حزب الله شجاع و غیور ابراز کنیم. باید همه شیعیان و مسلمانان و حوزه‌های علمیه خود را در این مصائب هم‌درد با آنها بدانند و واقعاً احساس کنیم که گویا این‌گونه حملات بر خود ما واقع می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: روشن است که انسان هر روز نقشه‌های خطرناک‌تری را علیه مسلمانان ملاحظه می‌کند، این طور نیست که با بی‌برنامگی و بدون هدف فقط بخواهند ضربه‌ای بزنند، نه! این جنایات با همکاری و هماهنگی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و نیز همکاری و یا سکوت ‌برخی از کشورهای اسلامی همراه است.

وی ادامه داد: این رژیم ماهیت خیبث خود را نشان می‌دهد که در ارتکاب جنایت هیچ حدی قائل نیست و برای بقاء ننگین خود حاضر است خیل کثیری از مردم را از بین ببرد. آمریکا هم که پیشرفته‌ترین هواپیماها و بمب‌های سنگرشکن را در اختیار اسرائیل قرار داده است به حسب ظاهر می‌گوید ما در صدد توقف جنگ هستیم، اما بودجه‌های مردم بیچاره آمریکا در اختیار این رژیم قرار می‌گیرد تا امکانات جنگی آن روز به روز قوی‌تر ‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به آیه «وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الْمَاکِرِینَ»، تصریح کرد: همان‌طور که تحلیلگران می‌گویند و ظواهر امر نشان می‌دهد این وقایع نشان می‌دهد اسرائیل به اوج استیصال رسیده و امروز در شرایطی قرار گرفته که خودش هم فهمیده دیگر باقی ماندنی نیست، لذا مثل یک حیوان زخمی رو به مرگ آخرین دست و پاهایش را می‌زند.

به گفته آیت الله فاضل لنکرانی، امروز نه فقط مسلمان‌ها بلکه غیر مسلمانان و بسیاری از مردم دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اسرائیل باید سرکوب شود و این موفقیتی بزرگ برای فلسطین، لبنان، یمن و ایران است که این رژیم نباید باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار اظهار کرد: دنیا به چشم خود دید در سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو سران و نمایندگان اکثر کشورها جلسه را ترک کردند و این پیام بزرگی برای دنیا دارد. هرچند این انتقاد وجود دارد که چرا اجازه می‌دهند در سازمان ملل یک چنین جنایتکاری صحبت کند؟‌ چرا به جنایتکاری که باید در محاکم بین‌المللی محاکمه شود، فرصت می‌دهند و تریبون در اختیارش می‌گذارند.

آیت الله فاضل لنکرانی بر این نکته مهم تاکید کرد که در هر صورت ما و هر مسلمانی مستظهر به وعده‌های الهی هستیم، این سنت قطعی خداست، بر اساس آیه قرآن ذلت اسرائیل از سنت‌های قطعی خداست، یک روزی فرا می‌رسد که در ذلت کامل قرار گرفته و اثری از او نخواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان افزود: ان ‌شاء ‌الله روزی خواهد رسید سنت قطعی خداوند که پیروزی جبهه مقاومت باشد محقق و این غده‌ی سرطانی به تعبیر امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ‌از صحنه روزگار محو می‌گردد. یاد همه‌ی شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس که این ایام، ایام دفاع مقدس هم هست و یاد شهدای مدافع حرم و شهدای جبهه مقاومت را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha