یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
2.jpg

حوزه/ امام جمعه پارس‌آباد گفت: طلاب در قبال دینداری مردم باید احساس مسئولیت کنند و در گام نخست بایستی بیش از پیش فضائل اخلاقی خود را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، با تاکید بر اینکه طلاب باید از هر فرصتی برای رشد تهذیبی و اخلاقی خودشان استفاده کنند، گفت: انسان اگر دارای تهذیب اخلاقی نباشد از هر موجود خطرناکی درنده‌تر خواهد بود.

وی افزود: خداوند هر وقت بخواهد خیری به بنده‌اش برساند او را فقیه در دین، دین‌شناس و دارای فهم عمیق از دین می‌کند و خواهران طلبه مصداق بارز این روایت هستند.

امام جمعه پارس‌آباد با بیان اینکه اخلاق حسنه و تهذیب نفس، سرآمد و بنیان همه مفاهیم اخلاقی است، بیان داشت: انسان تنها با شناخت نفس خود، توان از بین بردن رذائل اخلاقی و ایجاد زمینه کسب فضائل اخلاقی و نیکی‌های حقیقی را فراهم خواهد کرد در نتیجه جامعه مطلوب انسانی با فضیلت‌های اخلاقی پیوندی عمیق دارد.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: طلاب در قبال دینداری مردم باید احساس مسئولیت کنند و گام اول برای این کار عامل بودن به فضائل معنوی، دوری از رذائل و سعی در کسب و رشد فضائل اخلاقی خویش است.

بانوان طلبه در قبال دینداری مردم مسئول هستند

بانوان طلبه در قبال دینداری مردم مسئول هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha