دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی علوم حوزوی استان کرمانشاه

حوزه/ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی علوم حوزوی استان ، با سخنرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مرکز تخصصی علوم حوزوی استان ، با سخنرانی، حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه تأسیس رشته های تخصصی در حوزه علمیه ، بر اساس نیاز های جامعه و علائق طلاب ، به این علوم شکل گرفته ، گفت: یکی از آرزوهای طلاب در گذشته ،این بود که این رشته ها در شهرستانها نیز راه اندازی شده و صرفا متمرکز در قم نباشد.

وی تصریح کرد: در دروان مدیریت آیت الله اعرافی(حفظه الله) ،این موضوع مورد عنایت قرار گرفت و امروز در قالب استانها ، مراکز و یا دروه های تخصصی تأسیس و در حال فعالیت می باشد.

حجت الاسلام ایرانی گفت: به همت اعزه اساتید از جمله جناب حجت الاسلام صدیقی ، دوره های مذکور در استان راه اندازی و تاکنون بیش از ۱۵ دوره در رشته های مختلف و در دو مقطع سطح دو وسه ، شروع به فعالیت و بعضی از دانش پژوهان این رشته ها موفق به ارئه پایان نامه و کسب مدرک گردیده اند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه نکته حائز اهمیت ارتباط این مرکز با علمای فرق و مذاهب حاضر در استان بوده ، اظهار داشت: تاکنون نشست های متعددی در راستای گفت و گوی میان فرق و آشنایی با افکار و اندیشه های طرفین صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به همسایگی استان کرمانشاه، با اقلیم کردستان عراق و نیز مجاورت با برخی از شهرهای شیعه نشین این کشور، بتوانیم در زمینه باورهای اعتقادی و نیز مباحث تفسیری و تخصصی ،امکان ارائه خدمات علمی و دینی فراهم کنیم.

سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی علوم حوزوی استان کرمانشاه آغاز شد

سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی علوم حوزوی استان کرمانشاه آغاز شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha