یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله بزرگ ترین مانع در مقابل تجاوزگری، ظلم های وحشیانه اسرائیل بود ، تأکید کرد : با شهادت این بزرگان، مانند سید حسن نصرالله به اذن الهی و اراده الهی صدها سید حسن به وجود خواهد آمد، همان طورکه با شهادت بنیانگذار حزب الله سید عباس موسوی کار حزب الله تمام نشد بلکه امروز هزاران سرباز فداکار و مجاهد حزب الله وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، امروز یکشنبه ۸ مهرماه، در اجتماع حوزویان مشهد در مدرسه علمیه نواب با اشاره به ویژگی های شهید سیدحسن نصرالله اظهار داشت: توسل به حضرت زهرا (س) و جهاد از جمله ویژگی های این شهید است ؛ به خاطر تلاش شبانه روزی در مسیر جهاد سال‌ها از یک زندگی معمولی و عادی محروم بود.

وی با اشاره به دیدارهایی که با شهید مقاومت در تهران و مشهد مقدس در سال های گذشته داشته است به شجاعت نیروهای مقاومت در برابر داعش در سوریه ، رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه لبنان پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی جنایتکار در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۶ به لبنان حمله کرد تا بخشی از خاک لبنان را اشغال کند، حزب الله لبنان به رهبری سیدحسن نصرالله در مقابل اشغالگران بی رحم و متجاوز ایستاد و اجازه نداد یک وجب از این خاک را رژیم غاصب اسرائیل اشغال کند.

وی در این باره ادامه داد: حزب الله لبنان همچنین بار دیگر به رهبری شهید سید حسن نصرالله با تلاش و فداکاری و تحمل سختی ها با همکاری شهید قاسم سلیمانی داعش را از سوریه خارج کرد.

تولیت آستان قدس رضوی ویژگی دیگر سید مقاومت را استحکام در گفتار بیان کرد و افزود: یکی از کسانی که سخنان و مواضعش خصوصا در سوریه و فلسطین تاثیر گذار بود و سیاستمداران عالم به سخنان و مواضع او توجه و اعتنا می کردند مجاهد رزمنده تحلیلگر ،محاسبه‌گر و دارای بیان قوی دبیرکل جنبش حزب الله سید حسن نصرالله بود.

وی اضافه کرد: شهید سیدحسن نصرالله یک سیاستمدار برجسته و در سطح بین الملل بود با همه ویژگی های برجسته ای که داشت تابع سردار قاسم سلیمانی و مقام معظم رهبری بود این شهید بزرگوار خود را سرباز و شاگرد امام خامنه ای می دانست.

با شهادت سیدحسن نصرالله مقاومت در منطقه گسترده تر خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین مروی گفت: وجود این خلصت های پاکیزه این شهید باعث شد که ایشان به یکی از موانع بزرگ در مقابل تجاوزگری، ظلم های وحشیانه اسرائیل تبدیل شود، با شهادت این بزرگان، مانند سید حسن نصرالله به اذن و اراده الهی صدها سید حسن به وجود خواهد آمد، همان طورکه با شهادت بنیانگذار حزب الله سید عباس موسوی کار حزب الله تمام نشد بلکه امروز هزاران سرباز فداکار و مجاهد حزب الله وجود دارد.

وی یادآورشد: بعد از شهادت سید حسن نصرالله به حول قوه الهی مقاومت در منطقه گسترده تر و بزرگتر و عمیق تر خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: امروز استکبار در راس آنها آمریکا دیگر عددی نیستند با همه سرمایه خود مانند رژیم صهیونیستی و کشور جعلی اسرائیل که در معرض اضمحلال و نابودی است با تمام توان خود به جنگ با حزب الله و مقاومت و حماس به میدان آمده است ضمن اینکه همه قوانین جنگی بین المللی را زیرپا گذاشته است و با شعارهای فریبنده، دروغین ملت ها را فریب داده است و با حضور در سازمان ملل نقاب ریاکاری و دروغ بر چهره خود می زند.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که رژیم غاصب اسرائیل نوکر آمریکا است در مقابل تمام افکار عمومی و اخبار جعلی که درباره حقوق بشر می گوید در غزه به بیمارستان ها، مدارس، اردوگاه های آوارگان را مورد حمله قرار می دهد میعارهای انسانی را کنار می گذارد و حتی در مقابل قوانین بین المللی فریبنده خود درباره حقوق انسان ها با این گونه جنایت ها ایستاده است.

امروز افکار عمومی دیگر به دروغ های دولت امریکا اعتماد ندارند

حجت الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه امروز افکار عمومی دیگر به دروغ های دولت امریکا اعتماد ندارند، افزود: در داخل آمریکا دانشگاه های آمریکا با تظاهرات ضد صهیونیستی اساتید و دانشجویان برگزار می کنند این تظاهرکنندگان نخبگان دانشگاه این کشور هستند که در مقابل دولت آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل ایستادگی می کنند.

وی در ادامه به تلاش های دشمن در فضای مجازی برای ایجاد شبهه، تردید و نفوذ در جوامع اسلامی پس از شهادت سید حسن نصرالله اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف است اسرائیل تلاش می کند با هر عنوان انقلابی یا غیر انقلابی اعتماد و اعتقاد مردم را هدف قرار داده است لذا تحت تاثیر الفاظ کذایی و فریبنده نباید قرار گرفت.

وی تأکید کرد: امروز باید با اعتماد به تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از این برهه عبور کرد و به پیروزی دست خواهیم یافت لذا در این زمان باید بصیرت و آگاهی عمل کرد.

گفتنی است حوزویان خراسان، در اقدامی انقلابی و در اعتراض به جنایت هولناک ترور سیدالشهدای مقاومت، شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار سرتیپ پاسدار شهید عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز یکشنبه ۸ مهرماه در مدرسه علمیه نواب اجتماع کردند و این جنایت ها را محکوم کردند و حمایت خود را از جبهه مقاومت و حزب الله لبنان بار دیگر اعلام کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha