دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
تصاویر/ مراسم فارغ التحفیضان مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد اصفهان

حوزه/ آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام، بر اهمیت مقاومت، استقلال و اتکا به توان داخلی تأکید کرد و نقش حوزه‌های علمیه خواهران را در تربیت نسل جوان بسیار مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در اجلاس مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان، با تأکید بر اهمیت مقاومت در برابر دشمنان اسلام، سید حسن نصرالله را الگویی برجسته برای مسلمانان جهان دانستند.

امام جمعه اصفهان با استناد به آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع)، بر لزوم حفظ استقلال و عزت مسلمانان تأکید کرد و مرگ در راه حق را حیات واقعی دانست.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام، بر پرهیز از وابستگی به قدرت‌های بزرگ و اتکا به توان داخلی تأکید کرد.

وی با تبیین تفاوت رویکردهای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در مواجهه با معاویه، صلح امام حسن(ع) را یک تصمیم تاکتیکی و نه تسلیم در برابر ظلم عنوان کرد و با توجه به شرایط خاص آن زمان، این صلح را بهترین راه برای حفظ اسلام دانست.

امام جمعه اصفهان در ادامه، با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره)، بر اهمیت حفظ استقلال و پرهیز از وابستگی به قدرت‌های بزرگ تاکید کرد.

وی با اشاره به رویه‌های اقتصادی و سیاسی دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی نباید ما را به تسلیم در برابر دشمنان وادار کند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد، در بخش دیگر سخنان خود بر اهمیت نیت در اعمال تأکید و کسب علم با نیت الهی را کلید سعادت و کمال انسان عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در سخنانی با تأکید بر اهمیت تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران، بر نقش بی‌بدیل مادران در تربیت نسل آینده و اسلامی شدن خانواده‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند»، بر اهمیت آموختن و عمل به آموزه‌های دینی توسط مادران تأکید کرد و گفت: مادری که هم معنویت داشته باشد و هم علم آموخته باشد، می‌تواند فرزندان صالحی تربیت کند و خانه را به محیطی اسلامی تبدیل نماید.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: به ندرت دیده شده است که مادری صالحه، فرزندی بد داشته باشد. ایشان همچنین بر لزوم رعایت حدود شرعی و محبت و اطاعت از همسر توسط زنان تأکید کردند تا به زندگی آرام و سعادتمندی دست یابند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ضمن اشاره به دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی، بر اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران در تربیت نسل جوان و تأمین نیروی انسانی متخصص در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha