چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
دفاع از پایان نامه شارجبیان شاهین شهر

حوزه/ دانش‌آموخته مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون (س) شاهین شهر، از پایان‌نامه خود با عنوان “نقش زن در شکل‌گیری و تقویت خانواده توحیدی بر اساس منابع اسلامی” دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم زهرا صالحی شهرکی، دانش‌آموخته مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون (سلام الله علیها) شاهین شهر، از پایان‌نامه خود با عنوان “نقش زن در شکل‌گیری و تقویت خانواده توحیدی بر اساس منابع اسلامی” به راهنمایی دکتر احمد رضا بسیج و داوری حجت‌الاسلام فاضل حسامی، دفاع کرد.

صالحی شهرکی در دفاع از پایان‌نامه خود گفت:“خانواده از اولین و زیربنایی‌ترین واحدهای اجتماعی است که دارای اهمیت و تأثیر فراوان بر جامعه می‌باشد. در بین اعضای خانواده، زنان به عنوان همسر و مادر دارای نقش‌های بسیار مهمی هستند که با داشتن ویژگی‌های مثبت و منفی می‌توانند آثار روحی و معنوی زیادی بر دیگر اعضای خانواده بگذارند”.

وی افزود: “زنان در مرحله بالاتر و کامل‌تری نقش مادری را برعهده خواهند گرفت که تأثیر و ارزش آن می‌تواند در جامعه و حتی در نسل‌های بعد خود را نشان دهد. در اسلام، بر نقش مادری تأکیدهای فراوان شده و در عظمت آن سخن‌ها گفته شده است تا پیوند میان اعضای خانواده استوار و ارتباط میان آنها مستحکم و پایدار گردد”.

این دانش‌آموخته مرکز تخصصی نرجس خاتون شاهین شهر تأکید کرد: در این پژوهش، با کمک آیات و روایات به بیان مسائل مقدماتی پرداخته شده است و با تکیه بر روش توصیفی-تحلیلی به دنبال پاسخ به مسئله اصلی بوده‌ایم. نتایج به‌دست آمده حاکی از آن است که با توجه به تأثیر و نقش زنان در میان اعضای خانواده، کم‌توجهی در مقابل این مسئولیت باعث ایجاد شکاف و گاهی خسارت‌های جبران‌ناپذیر می‌شود که دامنه آن تا جامعه نیز کشیده خواهد شد. همچنین تغییر ارزش‌ها در وظایف زنان، خسارت‌هایی را متوجه خانواده و فرزندان خواهد کرد.

صالحی اضافه کرد: زنان می‌توانند با اصل قرار دادن اصول توحید محوری بر مسائل فردی و خانوادگی، شاهد آثار و پیامدهای مثبت این مهم باشند و آرامش دنیا و سعادت ابدی را برای خود و خانواده کسب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha