جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ |۳۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 4, 2024
جریان مقاومت

حوزه/ مدیر مرکز طوبی گفت: نگاه به سیره شهید سیدحسن نصرالله، می‌تواند بهترین راهنمای عمل برای مسلمانان و طلاب علوم دینی باشد.

خانم شیخ‌علیشاهی مدیر مرکز طوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، اظهار داشت: تاریخ نشان داده شهادت‌ها و ترورها نتوانسته‌اند خللی در مسیر مقاومت ایجاد کنند، بلکه بر عکس، موجب تقویت آن شده و همچنین این موضوع در چارچوب نگاه دینی به عالم هستی و مسائل فرامادی آن قابل بررسی است.

وی افزود: تاثیر شهادت‌ها در پیشبرد مقاومت و کفرستیزی از دو منظر جهان غیب و حیات انسانی قابل ارزیابی است.

شیخ‌علیشاهی در توضیح تاثیر شهادت از منظر جهان غیب، گفت: شهادت هر انسان، تأیید نهایی بر کمال انسانی او و تحقق هدف آفرینش است، چراکه اسلام با این شهادت‌ها به هدف نهایی خود نزدیک‌تر می‌شود.

مدیر مرکز طوبی به ارزیابی بُعد حیات انسانی شهادت پرداخت و ابراز کرد: شهادت‌ها بیداری و تشویق مجاهدان را فراهم می‌آورد و با شکستن محاسبات مادی‌گرایانه، انسان‌های آزاده را به حقایق و محاسبات فرامادی عالم هستی راهنمایی می‌کند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال شهادت امام حسین(ع) در عصر ظلمت امویان، راهنمای حقیقت‌جویان در تاریخ بوده است.

شیخ‌علیشاهی بیان کرد: نگاه به سیره شهید سید حسن نصرالله، می‌تواند بهترین راهنمای عمل برای مسلمانان و طلاب علوم دینی باشد چرا که او نه تنها مجاهدی برجسته بلکه عالم تراز دینی نیز بوده که ویژگی‌های مهمی را به طلاب منتقل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب و حوزویان باید در زمینه‌های علمی و عملی پیشتاز باشند، اذعان کرد: سخنرانی‌های روشنگرانه‌ سید حسن نصرالله در مواجهه با وقایع مختلف، نمونه‌ای از جهاد تبیین بود که بسیاری از شبهات پیرامون جبهه مقاومت را رفع کرد و به مجاهدان انگیزه بخشیده است.

شیخ‌علیشاهی، داشتن فقه عمیق عملی و تسلط بر شرایط تاریخی جهان اسلام را، همچون آگاهی کامل به زمان و دشمن شناسی از ویژگی‌های یک طلبه دانست.

وی تأکید کرد: ولایت‌پذیری از دیگر شاخصه‌های شهدای اسلام است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

وی یادآور شدک شهید نصرالله نمونه‌ای از پیروی دقیق از مقام رهبری و پرهیز از ارجحیت‌های نادرست در مواقع پیچیده بود.

مدیر مرکز طوبی خاطرنشان کرد: جهاد و مقاومت تنها با آرمان‌های متعالی ممکن و شکستن محدودیت‌های مادی ضروری است، از سوی دیگر، ارتباط مستمر با خداوند و حرکت در مسیر عبودیت، اساس تحقق این مکارم است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha