جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ |۳۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 4, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: وعده صادق ۲ ثابت کرد جمهوری اسلامی ایران، امید دنیای اسلام است و جریان مقاومت و مستضعفان عالم بی‌پناه نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: توصیه به جهاد و ایستادگی در برابر بزرگان کفر، از آموزه‌های قرآن است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در آیه ۴۵ سوره أنفال به تشریح عوامل پیروزی در میدان جهاد در برابر شرک و کفر می‌پردازد، گفت: داشتن ثبات قدم، فراوان یاد خدا بودن، اطاعت از رهبران الهی، دوری از نزاع و داشتن انسجام و وحدت و صبر توصیه‌های قرآن در میدان نبرد برای پیروزی بر کفار است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه اسلام به هیج وجه موافق جنگ نیست، اما توصیه‌اش به مقاومت و دفاع در برابر مهاجم‌هاست، یادآور شد: این قاعده الهی و انسانی است که اگر مورد هجمه قرار گرفتید، باید ایستادگی کنید.

وی با بیان اینکه در میدان نبرد تحلیل‌ها متفاوت است و لذا باید از رهبران الهی اطاعت داشت، ابراز کرد: امروز در عرصه نظامی و سیاسی، دنیا باید موضع واحد از کشور ما بشنود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، به تشریح اقدامات دبیر کل حزب الله لبنان پرداخت و گفت: در زمانی که لبنان درگیر جنگ‌های داخلی بود، اقدامات سید حسن نصرالله به وحدت بین شیعیان و حزب و الله ارتش منجر شد.

وی افزود: دشمن پس از شهادت سید حسن نصرالله، با فضا سازی رسانه‌ای تلاش می‌کند اختلاف بین شیعیان و حزب الله و ارتش را مجدد زنده کند که باید مراقب بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه امروز شهید نصرالله در بین ما حضور ندارد، اما نیروهایی تربیت کرده هر کدام می‌توانند این مسئله را بر عهده بگیرند، اظهار کرد: شهادت فرماندهان مقاومت نمی‌تواند به این مسیر آسیب بزند.

وی با بیان اینکه ترور شهید نصرالله از مرکز سازمان ملل که وظیفه‌اش حمایت از صلح و مراقبت از جنگ است، صادر شد، ابراز کرد: آمریکا در حالی مدعی بی‌خبری نسبت به این جنایت است که بمب‌های چند تنی آمریکایی منجر به این جنایت شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه باید مراقب شبکه گسترده نفوذ رژیم صهیونیستی باشیم، خاطرنشان کرد: به نیروهای سپاه، ارتش و فرماندهان کشور دستمریزاد می‌گوییم.

وی ادامه داد: قدرت موشکی در وعده صادق ۲، نشان داد جمهوری اسلامی پشتوانه محکم جریان مقاومت است.

امام جمعه همدان، تأکید کرد: وعده صادق ۲ ثابت کرد جمهوری اسلامی ایران، امید دنیای اسلام است و جریان مقاومت و مستضعفان عالم بی‌پناه نیستند.

وی با اشاره به اینکه ملت ما در دوران دفاع مقدس با دست خالی در برابر تمام دنیا ایستاد، گفت: اما امروز موشک‌هایی داریم که تنها در ۷ دقیقه تل‌آویو را شخم می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ابراز کرد: هر چه عدد وعده‌های صادق بالاتر رود، شگفتی‌های دنیا از قدرت نظامی جمهوری اسلامی نیز بیشتر خواهد شد.

وی به مقایسه رهبران جبهه کفر با رهبر معظم انقلاب پرداخت و یادآور شد: رهبران رژیم صهیونیستی وقتی صدای آژیر را می‌شنوند از پناهگاه‌ها با دستان لرزان بیانیه می‌خوانند، اما رهبر معظم انقلاب با شجاعت و تدبیر وارد می‌شوند و همراه ملت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی، با تقدیر از حضور وزیر امور خارجه در بیروت در شرایط فعلی، بیان کرد: این حضور از نقاط قوت در جبهه حق و قابل تقدیر است و نشان دهند هوحدت در جریان دیپلماسی و میدان می‌باشد.

وی با تبریک هفته فراجا، گفت: نیروهای انتظامی در طول سال زحمات فراوانی در عرصه‌های مختلف می‌کشند که قابل تقدیر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به معرفی مولانوری به عنوان استاندار همدان، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و شناختی که استاندار جدید استان از همدان دارد، امیدواریم در خدمت به مردم استان، موفق باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha