شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
تبریز

حوزه/ دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سفر یک روزه‌اش به تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه این شهر، دیدار کرده و حول محور توسعه همکاری‌های دوجانبه و گسترش دامنه فعالیت‌ها در این راستا به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، امام جمعه تبریز در این دیدار با آسیب‌شناسی مشکلات فرهنگی، گفت: در بحث فرهنگی، مشکل نرم‌افزاری نداریم؛ اما باید زمان شناس باشیم.

وی، عدم ورود حوزه در زمینه‌های تربیتی و تعلیم را از جمله‌ی آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: عدم توجه به زمان شناسی سبب شد تا نتوان برخی مسائل پیش آمده در این خصوص را مدیریت کرد. در مسائل تربیتی جایگاه معلم بسیار مهم و اساسی است و محوریت نیز باید باشد؛ بهتر است معلمان بحث‌های اساسی و دینی را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه همراهی حوزه در مسائل تربیتی به تنهایی راهگشا نیست، افزود: ضرورت دارد در خصوص مسائل تربتی، برنامه‌ریزی اصولی صورت گیرد و از ظرفیت های موجود، حداکثر استفاده به عمل بیاید.

امام جمعه تبریز، متذکر شد: حوزه نیز باید در امور تربیتی نوجوانان طلبه متخصص تربیت کند چراکه با این حجم از جنگ نرم اکتفا به معلم و مربی پرورشی کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت با اشاره به برنامه ها و کار ویژه های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: محور فعالیت های فرهنگی و دینی این دو نهاد مهم تعلیم و تربیتی است و قطعا با تدبیر و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی شاهد تحولات بیش از پیش در برنامه های تربیتی خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد در ادامه با تاکید بر نقش حوزه و روحانیت در برنامه های تربیتی گفت : ارتباط حوزه و شبکه عظیم و بی نظیر فرهنگیان موجب اثرگذاری بیشتر و رشد هویت اسلامی در سطح جامعه می شود.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز، افزایش جذب دانش‌آموزان در رشته‌های معارف اسلامی و برگزاری جلسه‌های مشترک حوزه و آموزش و پرورش به ویژه پس از برگزاری مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز در حوزه علمیه بناب را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه، عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نزدیک به ۶۰۰ دانش‌آموز در مدارس معارف اسلامی مشغول به تحصیل شده‌اند که نسبت به سال گذشته در حدود ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha