شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
کارگاه آسیب های فضای مجازی

حوزه/ کارگاه آسیب های فضای مجازی با رویکرد خانواده با حضور حجت الاسلام کهوند در مدرسه علمیه هاجر خمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک، به همت مدرسه علمیه هاجر خمین کارگاه آسیب های فضای مجازی با رویکرد خانواده با حضور حجت الاسلام کهوند و طلاب مدارس علمیه فاطمیه محلات، معصومیه دلیجان و هاجر خمین در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام کهوند در ابتدا به نقش مادران در زندگی انسان ها اشاره کرد و اظهار داشت: انسان های خوب همواره در طول تاریخ زندگی بشر وجود داشته است ، و در این بین نباید از نقش مهم مادری در تاریخ و سرنوشت زندگی بشر از انبیا گرفته تا انسانهای بزرگ دیگر غافل شد.

وی گفت: استاد دانشگاه هاروارد در رشته روان شناسی جروم کاگان می گوید پیوندهای عاطفی بین مادر و کودک نقش مهمی در رشد کودک دارد.

حجت الاسلام کهوند تصریح کرد: انبیا، فلاسفه و دانشمند ایرانی از دکتر حسابی گرفته تا شهید چمران تربیت شده مادران خود هستند. حضرت امام خمینی رحمه الله علیه یتیم بزرگ شدند ولی از مادرشان درس دین داری را کسب کردند.

وی با اشاره به نقش مهم مادر افزود:باید مراقب بود تا جایگاه مادری در خانه متزلزل نشود.

این فعال فضای مجازی و رسانه در ادامه بیان کرد: چگونه می توان متوجه جایگاه مادری در خانه بود؟ و در پاسخ به این سوال گفت:وقتی بچه مشورت نمی کند، مشکلاتش را مطرح نمی کند، پوشش، رفتار و گفتارش خارج از کنترل است این یعنی مادر نقش تربیتی ندارد. علاوه بر این که فعالیت رسانه ها علیه مادر و تقدس نقش و جایگاه مادری است.

حجت الاسلام کهوند در ادامه با تفسیر برنامه های کودک و چگونگی نشانه گیری نقش مادری مسائلی را مطرح کرد و افزود: فرزندان صدها مدل انیمیشن هایی که مادر جایگاهی ندارد می بینند و در ضمیر ناخودآگاه او حک می شود.

وی خاطرنشان کرد: چالش های فضای مجازی با محوریت توهین به خانواده است و ناگفته نماند که مصرف رسانه جمهوری اسلامی بالاتر از متوسط جهانی است چه در مصرف پلتفرم چه در مصرف محتوا و جمهوری اسلامی با اختلاف بالاتر از ژاپن، کره جنوبی آلمان، فرانسه و آمریکا است، بر خلاف تصور که رهبر انقلاب می فرمایند: پیشرفته ترین کشورها از پیشرفته ترین ابزار استفاده می کنند.ما نزدیک هشت سال متوسط جهانی بازی های ویدئویی داریم.

حجت الاسلام کهوند در ادامه به معرفی سایت های پژوهشی و چگونگی فیش برداری از طریق سایت پرداخت و با تأکید بر کتابخوانی والدین و تاکید معین تربیتی درست(معلم و دوست) افزود: والدین باید با بالا بردن مهارت و اطلاع خود از رسانه مرجع پاسخگویی فرزندان باشند.

برگزاری کارگاه آسیب های فضای مجازی با رویکرد خانواده در خمین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha