شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
ل

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می فرماید کتاب هم می تواند جسم و هم روح را پرورش دهدگفت : برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به سخت افزار و ایجاد انگیزه نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدحسینی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهرشنبه 14 مهر در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت:همین که اولین سوره قرآن با ٱقۡرَأۡ بِٱسۡمِ رَبِّکَ ٱلَّذِی خَلَق شروع شد نشان از اهمیت دادن اسلام به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه دانشمندان مسیحی اروپایی عقیده دارند که پیامبراکرم (ص) بیشترین تاثیر را برای دنیا و دین مردم دارد ادامه داد:یکی دیگر از دانشمندان غربی می گوید تورات راخوانده ام ولی این کتاب به هیچ عنوان قابل مقایسه با قرآن نیست چرا که در قرآن پیرامون حقوق زن و خانواده ، سیاست ، قضاوت ، ارث و...مطلب دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اهتمام ویژه جهان اسلام به علم، هنر و قلم می باشد خاطرنشان کرد :آیت الله شهید مطهری می فرماید هم جسم و هم روح انسان باید از دوران کودکی پرورش پیداکند .

امام جمعه کاشان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می فرماید کتاب هم می تواند جسم و هم روح را پرورش دهدگفت : برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به سخت افزار و ایجاد انگیزه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه شهیدمطهری و آیت الله مصباح می فرمایند برای ایجاد کار ارادی به اغناء اندیشه و تحریک احساسات نیاز است، خطاب به دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورگفت :یکی از کارهای مهم شما تحریک احساسات و ایجاد انگیزه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تاکیدات مقام معظم رهبری در رساندن پیام شهدا به صورت هنرمندانه در یادواره های شهدا اشاره کرد و گفت: معظم له در کنگره شهدای مازندران روی بعضی از اسامی شهدا که شاید برای دیگران عجیب باشد تاکیدکردند برگزاری یادواره شهدا باید هنرمندانه باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه در دوران ابتدایی باید ذائقه بچه ها را به سمت خوبی ها عوض کنیم گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مقدار قابل توجهی از بودجه اش را برای ساختن کلیپ های هنرمندانه و تشویق بچه ها به سمت کتابخواهی اختصاص دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری برلزوم ساخت انیمیشن و کلیپ های هنرمندانه در نهاد کتابخانه های عمومی کشورتاکیدکرد و گفت :به قول رهبری باید طوری برنامه ریزی شود که کودکان با کتاب بخوابند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha