یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
ر

حوزه/ معینی آرانی گفت: باید برای ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در مناطق و روستاهای پرجمعیت شهرستان کاشان اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، مصطفی معینی آرانی امروز در نشست بررسی مسائل کتابخانه‌های کاشان که با حضور مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه شهدای لتحر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه کاشان‌ از دانشگاه‌ها و مدارس علمیه متعددی برخوردار است، ساخت یک‌ کتابخانه مرکزی می‌تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از شهروندان به‌ویژه پژوهشگران علم و دانش باشد.

وی با تأکید بر لزوم بازطراحی کتابخانه ابوالرضا راوندی بدلیل تکمیل مخزن کتاب آن، گفت: تعمیرات و زیباسازی فضاهای کتابخانه‌های عمومی نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان است.

معینی آرانی، با اشاره به ایجاد بخش کودک‌ و نوجوان در دو کتابخانه پرمخاطب ملامحسن و ابوالرضا راوندی کاشان، ابراز کرد: برای خرید تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌های شهرستان، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه باید اختصاص داده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ۶۰۰ میلیون تومان حل مشکلات حفاظتی مانند دوربین، ۴۰۰ میلیون‌ برای حوزه IT و مبلغ ۶۰۰ میلیون‌ تومان برای خرید منابع، پیرو نیازسنجی‌های انجام‌شده در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نیاز است.

معینی آرانی، با اشاره به نیاز ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه نسخ‌خطی کتابخانه‌های عمومی کاشان، یادآور شد: آزادسازی خانه مجاور کتابخانه شهدای لتحر به عنوان یکی از مطالبات مردمی این منطقه است که نهاد کتابخانه‌های عمومی باید برای حل این درخواست همراهی‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha