یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حامدی با بیان اینکه وعده صادق ۲ دنیا را به چالش کشید گفت: در وعده صادق ۲ به دنیا اعلام کردیم که هیچ سیستم پدافندی در مقابل توان موشکی ما نمی تواند بایستد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حامدی در مراسم بزرگداشت مقام شامخ شهدای مقاومت اسلامی به ویژه شهید سیدحسن نصرالله و حمایت از حماسه وعده صادق۲ در مسجد امام سجاد(ع) شهر پردیسان استان قم با اشاره به آیه ۷ سوره محمد گفت: خداوند در قرآن می فرماید « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ؛ ای اهل ایمان، شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند و ثابت قدم گرداند.»

ببینید:

تصاویر بزرگداشت شهدای مقاومت اسلامی در مسجد امام سجاد (ع) پردیسان

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم وعده یاری داده است ولی برای این یاری شروطی قرار داده و این وعده الهی است؛ شرط یاری خداوند این است که اگر شما خدا را یاری کنید خداوند شما را یاری خواهد کرد.

امام جمعه پردیسان استان قم با طرح این سؤال که خداوند بی نیاز چرا چنین شرطی را قرار داده است، بیان کرد: با استفاده از آیات قرآن دست می یابیم که ۳ اقدام مهم است که باید انجام دهیم تا از یاری و نصرت خداوند بهره مند شویم.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین حامدی، اولین اقدامی که باید انجام دهیم تا از یاری خداوند استفاده کنیم صبر است؛ صبر در برابر مشکلات، گرفتاری ها، کمبودها و کاستی ها.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: مسیر جهاد در راه خدا همیشه توام با ناملایمات است و مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید داشته اند که تاریخ صدر اسلام را و مخصوصا جنگ های صدر اسلام را بارها بخوانید تا بدانید برای به ثمر نشستن دین چه زحمت هایی کشیده شده است.

وی با بیان اینکه دومین اقدامی که باید انجام دهیم صبر در برابر دشمنان است گفت: ما هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم و در مقابل گروهی از دشمنان ایستادیم و خداوند یاری و نصرتش را برای ما فرستاد.

امام جمعه پردیسان بیان کرد: مردم غزه و لبنان می دانند اگر بناست نصرت الهی بیاید چاره اش صبر در برابر دشمن است. آمار جنایت صهیونیست ها در غزه بسیار تکان دهنده است ولی با این وجود مسلمانان در همان خرابه ها اعلام می کنند ما در برابر دشمن ایستاده ایم و خم به ابرو نمی آورند.

وی با اشاره به اینکه دشمن بیش از ۲۰۰ مورد توطئه با هدف بر اندازی انقلاب اسلامی ایران داشته است، گفت: در ابتدای انقلاب و در واقعه طبس جز این بود که خداوند نصرتش را فرستاد و دشمنان ما را شکست داد؛ ما نباید این یاری های خداوند را فراموش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با بیان اینکه سومین اقدامی که باید انجام دهیم محافظت از مرزها است، گفت: ما باید مراقب هجمه های دشمن هم در عرصه نظامی و هم عرصه فرهنگی باشیم چراکه دشمن با همین ابزار ساده ای که دست همه است مرزهای اعتقادی را مورد هجمه قرار داده است.

وی اظهار کرد: دومین شرط یاری خداوند توکل به خدا است؛ یعنی اگر صبر داشته باشیم و توکل کنیم خداوند ما را یاری خواهد کرد. معنای توکل این است که اسباب کاره ای نیست و هر آنچه است در اختیار خداوند است و تا خداوند نخواهد اتفاقی رقم نخواهد خورد.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه سومین شرط خداوند وحدت است گفت: اگر صبر کردیم و به خدا توکل کردیم و وحدت داشتیم قطعاً نصرت خدا با ما خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با بیان اینکه وعده صادق ۲ قدرت دنیای استکبار را به چالش کشید، گفت: در وعده صادق ۲ به دنیا اعلام کردیم که هیچ سیستم پدافندی در مقابل توان موشکی ما نمی تواند بایستد.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها در رسانه ها ادعا زیاد می کنند ولی در واقعیت از ۳ طریق مختلف پیام فرستادند که پایگاه های ما را نزنید؛ واقعیت اسرائیل غاصب را همه دیدید که چه طور به سمت پناهگاه ها می دویدند، در حالی که در کشور ما پس از وعده صادق۲ مقام معظم رهبری دو برنامه از قبل برنامه ریزی شده داشتند.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه ابعاد نماز جمعه نصر واقعا بی نظیر بود، گفت: بسیاری از برادران اهل سنت ما به رؤسا و علمایشان خرده می گیرند که چه فرقی بین شما است که آنها باید این چنین در میدان باشند ولی از شما نباید صدایی بلند شود.

وی بیان کرد: ملت ما صبر کرده و به خداوند توکل داشته است و وحدت خود را حفظ کرده است و توانسته موفق و پیروز باشد و ان شاءالله شاهد نابودی همه دشمنان و مخصوصا صهیونیست جهانی خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha