دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
حماس

حوزه/ جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز عملیات «طوفان الاقصی» این عملیات را یک لحظه تاریخی در زمینه مبارزه با رژیم صهیونیستی توصیف کرد و آمریکا را مسئول تداوم جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، در بیانیه جنبش حماس آمده است: هفتم اکتبر یک لحظه تاریخی مبارزه و پاسخی طبیعی به نقشه‌های صهیونیست‌ها برای نابودی مسئله ملی ما بود. از هفتم اکتبر و در طول یک سال، دشمن نازی مرتکب فجیع‌ترین جنایات و کشتارها شده و جنگ نسل کشی را علیه مردم ما آغاز کرده است.

حماس اضافه کرد: استواری و مقاومت ملت بزرگ ما در نوار غزه و حمایت آنها از مقاومت به منزله سنگی است که تمام نقشه‌های اشغالگران به آن برخورد کرده است.

در این بیانیه تاکید شد: جنایات ترور ناجوانمردانه‌ای که اشغالگران علیه رهبران و نمادهای مقاومت انجام داده‌اند، ما را قویتر و استوارتر خواهد کرد.

حماس تاکید کرد: جنبش حماس تلاش‌های زیادی برای توقف تجاوز و پایان دادن به رنج مردم انجام داده و خواهد داد. ما به همه ابتکارعمل‌های پیشنهادی پاسخ مثبت داده و به توقف دائمی تهاجم و عقب نشینی کامل پایبند بوده‌ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: گسترش دایره تجاوزات دشمن صهیونیستی به کشورهای عربی و اسلامی ثابت می‌کند که تهدیدی واقعی برای امنیت و ثبات منطقه است. ما از توده‌های مردم خود در کرانه باختری، قدس، مناطق اشغالی و اردوگاه‌های آوارگان می‌خواهیم تا همه اشکال مقاومت را تشدید کنند.

حماس ادامه داد: ما به تمام جهان اطمینان می‌دهیم که هیچ سازشی درباره حق مشروع ملت ما برای مقاومت در برابر اشغالگری وجود نخواهد داشت. ما دولت آمریکا را مسئول ادامه جنایات و نسل کشی می‌دانیم و از آن می‌خواهیم که سیاست تعصب و جانبداری خود را از رژیم اشغالگر متوقف کند.

حماس همچنین تاکید کرد: ما از نیروهای امت و مردمان آزاده می‌خواهیم که در نبرد طوفان الاقصی شرکت کنند تا افتخار دفاع از قدس و مسجد الاقصی را به دست بیاورند.

عملیات طوفان الاقصی درحالی امروز یکساله شده است که مقاومت فلسطین در نوار غزه طی یک سال گذشته ضربات سنگینی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

رژیم صهیونیستی نیز که پیش از آغاز جنگ گمان می‌کرد خیلی زود می‌تواند مقاومت فلسطین در نوار غزه به رهبری جنبش حماس را نابود کند، پس از یک سال به هیچ یک از اهداف خود از جمله نابودی حماس، بازگرداندن اسرا و خنثی‌شدن تهدیدات علیه رژیم اسرائیل دست نیافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha