جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
ایثارگران در راه امام راحل به مجاهدت و فداکاری پرداختند

حوزه/ مسئول موسسه تفحص سیره شهدا گفت:  شهدا، جانبازان و ایثارگران در نقشه راهی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ترسیم کرده بودند، به مجاهدت و فداکاری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان شامگاه چهارشنبه در دورهمی شهدایی طلاب کاشان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، افزود: در دوران دفاع مقدس ۱۸۸ هزار شهید تقدیم مقدس نظام جمهوری اسلامی شد که ۸۰ درصد از این شهیدان والامقام، امام راحل را از نزدیک ندیدند اما جان نثار امام بودند و با گذشت و ایثار جان خود را فدای راه امام کردند.

وی، مرتبه تمامی شهدا را با هم یکسان ندانست و افزود: ضریب معرفت، ایمان، جهاد و ایثار شهیدان با هم متفاوت بود، برخی اندوخته علمی نداشتند اما با ایمان، صالح و بنده و عبد خدا بودند که با دیدن اعجاز خداوند سبحان، انگیزه الهی آنها را به عرش برد.

مسئول موسسه تفحص سیره شهدا، از امام راحل و رهبر معظم انقلاب به عنوان الگویی‌هایی فاخر و تمام عیار یاد کرد و گفت: این بزرگواران پس از ائمه اطهار (ع) اگر نگوئیم بی‌نظیر، حتما کم‌ نظیر بوده‌اند.

وی، رژیم صهیونیستی را منفورترین انسان‌ها در جهان دانست و تاکید کرد: این رژیم با خباثت و جنایت هزاران نفر از مردم به ویژه زنان و کودکان را به خاک و خون کشیده است.

حجت‌الاسلام جوشقانیان با اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای اروپایی و آمریکا در جنگ تحمیلی به رژیم بعث عراق، تصریح کرد: دشمنان اعتقادی به وعده الهی نداشتند و به همین دلیل حتی نتوانستند یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند.

وی یادآور شد: طی ۴۵ سال گذشته نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بزرگترین تحریم‌ها، جنگ‌های نظامی، نیابتی و اقتصادی را علیه ایران اسلامی به راه انداختند اما به فضل الهی نظام جمهوری اسلامی با اقتدار در مسیر خود گام برمی‌دارد .

شایان ذکر است: دورهمی شهدایی طلاب با حضور طلاب، مدیران و استادان مدارس علمیه منطقه کاشان، ائمه جماعات و برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان و با مشارکت مدیران و کارکنان مدارس علمیه این منطقه در جوار قبور مطهر شهیدان والامقام در گلزار شهدای دارالسلام این شهر برگزار شد.

قرائت قرآن کریم، قرعه‌کشی سفر زیارتی مشهد مقدس و مرثیه‌سرایی و پذیرایی از جمله برنامه‌های دورهمی شهدایی طلاب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha