یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
محمودی امام جمعه کنگان

حوزه/ حجت الاسلام محمودی گفت: همانگونه که در شهرهای صنعتی مانند آبادان تیم‌ها توسط پالایشگاه این شهر حمایت می‌شوند، در شهرستان صنعتی کنگان نیز صنعت از دسته جات ورزشی این شهرستان حمایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته تربیت بدنی، اظهار داشت: همانگونه که در شهرهای صنعتی مانند آبادان تیم‌ها توسط پالایشگاه این شهر حمایت می‌شوند، در شهرستان صنعتی کنگان نیز صنعت از جمله پالایشگاه‌ها، تیم‌ها و دسته جات ورزشی این شهرستان را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند.

وی با بهره گیری از آیات و روایات در خصوص اهمیت ورزش و سلامتی، بیان کرد: توجه به ورزش عامل پیشگیری از بیماری و نیز بزهکاری در جامعه است.

امام جمعه کنگان با اشاره به حماسه جمعه نصر، گفت: حماسه نماز جمعه نصر، یوم الله دیگری از نمایش قدرت حضور مردم بود و شجاعت رهبری معظم و ولی امر مسلمین جهان موجب تقویت روحیه امت اسلامی شد.

حجت الاسلام محمودی، با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) و ضرورت بیان سیره امام، ابراز کرد: تلاش برای حفظ اعتقادات شیعه و نیز حفاظت اخلاقی دو اقدام مهم امام برای حفاظت از شیعیان بود.

وی با تسلیت وفات حضرت معصومه(س) و بیان مقام و منزلت ایشان از جمله زیارت ماثوره، مقام شفاعت، هجرت تمدن ساز، عنوان کرد: وفات آن بانوی بزرگ اسلام فرصت و بهانه‌ای برای شناخت عمیق نسبت به آن امامزاده واجب التعظیم است و زندگانی او درسی برای همه دختران است که می‌شود با تقوا و عفت و پاکدامنی به مقامات بالا دست پیدا کرد.

امام جمعه کنگان با تشکر از اقدام مقتدرانه سپاه در عملیات وعده صادق ۲، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق ۲ نور امید در دل امت اسلام و نمایشی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام محمودی با تقدیر از زحمات نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱ هزار شهید این نیرو، با اشاره به امنیت بالا در کشور بویژه در استان بوشهر، ابراز کرد: با وجود مولفه‌های ناامنی در شهرستان صنعتی کنگان، این خطه از امن‌ترین و کم جرم‌ترین شهرستان‌های استان و کشور است که تلاش نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و دستگاه قضایی و دادستانی شایسته تقدیر است.

وی با گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان، یادآور شد: تربیت فرزندان یک مسئولیت مشترک است که در سایه تلاش همه جانبه و مشارکت سه ضلع خانواده، مدرسه و مسجد محقق می‌شود.

امام جمعه کنگان، با گرامیداشت هفته جهانی کودک و ضرورت توجه به کودکان و نظارت بیشتر بر مهدهای کودک، بیان کرد: توجه به مسائل تربیتی و پرورشی و آموزشی در حوزه کودک و نوجوان ضروری است.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به روز ملی کاهش اثرات و بلایای طبیعی و عنوان این مطلب که اقدامات پیشگیرانه بهترین گزینه برای کاهش حوادث طبیعی است، عنوان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با لایروبی رودخانه‌های فصلی، نسبت به جلوگیری از خطرات احتمالی در فصل بارش اقدام نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha