یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
گرگان

حوزه/ نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اشتغالزایی و رونق اقتصادی نباید ما را از لزوم توجه به حفظ محیط زیست غافل کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، عبدالغفور امانزاده، طی سخنانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان، با اشاره به اهمیت سرشماری کشاورزی ابراز داشت: باید نحوه مشارکت مردم و اثرات مثبت سرشماری کشاورزی برای مردم اطلاع‌رسانی و تبیین شود، چرا که اگر مردم در جریان کامل سرشماری قرار نگیرند، ممکن است از ارائه آمار درست پرهیز کنند.

وی با اشاره به این که برای گرفتن مجوزها اطلاعات و آموزش اولیه لازم است و کسی که می‌خواهد مجوز بگیرد باید توجیه شود، افزود: در بخش پرورش مرغ مجوزهای زیادی در آق‌قلا صادر شده است به طوری که حتی نقطه‌ای برای صدور مجوز جدید وجود ندارد که کارایی و توجیه را زیر سوال می‌برد و صاحبان مرغداری به دلیل اشباع این کسب و کار، به دنبال فروش و یا واگذاری آن هستند.

این نماینده مجلس همچنین با تاکید بر اینکه گلستان در بخش کشاورزی باید الگوی کشت را رعایت کند و به عقب بازگردد، گفت: روزی استان گلستان سرزمین طلای سفید بود اما اکنون در بخش پنبه حرفی برای گفتن ندارد، احیای پنبه، اشتغالزایی و صنعت را توامان کنار خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: خام‌فروشی معضل دیگری است که باید به آن توجه شود، گرچه در این بخش همیشه صحبت می‌شود اما اقدام عملی انجام نشده است.

امانزاده همچنین با بیان اینکه برای رونق اقتصاد و راه‌اندازی کسب و کار نباید از محیط زیست غافل شد، افزود: برخی اوقات در گلستان به‌دنبال اجرای پروژه‌ها فقط برای کسب درآمد است، بدون آنکه به اثرات نامطلوب محیط زیستی آن توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha