یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
اراک

حوزه/به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع)نشست اخلاقی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)اراک برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع)، امروز نشست اخلاقی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)اراک برگزار گردید.

در این نشست شیرائی معاون فرهنگی مدرسه ضمن تبریک این روز با اشاره به زندگی حضرت بیان کرد:امام (ع) از ۲سالگی به همراه پدرشان به سامرا تبعید شدند و در طول زندگی گهربارشان به جهت پیشرفت و گسترش تشیع از یک سو و نوید تولد آخرین امام از نسل امام حسن عسگری از سوی دیگر محدودیت بسیار برای امام ایجاد و ایشان را تحت نظارت شدید حکومت بنی عباس قرار داده بود.

وی ادامه داد: همزمان با دوره امام حسن عسکری علیه السلام فرقه‌ها و مذاهب مختلفی در درون جامعه اسلامی شکل گرفته بود که عالمان این مذاهب درصدد گسترش عقاید باطل و انحرافی خویش بودند امام از طریق یاران خاص خود ارسال نامه ها و توقیعات و..فعالیت مبارزاتی خود را انجام می دادند و شیعیان را جهت دوران غیبت آماده کردند.

شیرائی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری علیه السلام تصریح کرد :طبق بیانات امام از مشخصات شیعه ۵مورد است اینکه در طول شبانه روز۵۱رکعت نماز بخواند و به این ترتیب مستحبات را انجام داده و سنت رسول خدا را پیروی کند. بسم الله نماز را بلند بخواند و برخاک سجده کند که ویژگی خاص شیعه است.انگشتر در دست راست نماید که بعد از جنگ صفین و ماجرای عمرو عاص و ابو موسی از نشانه های پیروان امام علی و شیعیان بود.و مورد آخر زیارت اربعین امام حسین (ع) که امروز نماد همایش و مانور شیعیان در جهان است را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha