یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
مصاف 5

حوزه/ در اقدامی خودجوش و انقلابی، جمعی از بانوان طلبه اصفهانی با تشکیل رزمایش مصاف ۵، وارد عرصه حمایت از جبهه مقاومت شدند. این رزمایش با هدف آموزش و تجهیز بانوان داوطلب برای فعالیت‌های مختلف از جمله تولید محتوا، کمک‌های اولیه و جمع‌آوری کمک‌های مالی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم ملیحه فلاحیان بیشه، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران اصفهان، با اعلام خبر برگزاری اولین رویداد و گردهمایی حضوری با حضور صد نفر از بانوان طلبه و داوطلب پشتیبانی از جبهه مقاومت گفت: این فعالیت پس از عملیات طوفان الاقصی در آبان ماه سال گذشته و در حمایت از زنان و کودکان مظلوم غزه آغاز شد. از آن زمان، این گروه به تولید کلیپ‌ها، عکس‌نوشته‌ها و پیام‌های متنی در فضای مجازی پرداخته و همچنان فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.

وی همچنین به شهادت شهید والامقام جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله، اشاره کرد و گفت: در پی فرمان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مبنی بر حمایت از جبهه مقاومت، اولین گردهمایی حضوری رزمایش مصاف ۵ با هدف آموزش و آماده‌سازی بانوان داوطلب برای فعالیت در این عرصه، در یکی از مدارس حوزه علمیه خواهران به عنوان اولین مقر عملیاتی این رزمایش برگزار می‌شود.

خانم فلاحیان بیشه یکی از محورهای فعالیت این رزمایش را برگزاری دوره آموزشی احکام ویژه جهاد برای بانوان داوطلب معرفی کرد که با حضور پنجاه نفر از آن‌ها انجام می‌شود. همچنین، در کنار این دوره، آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی دفاعی نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های جانبی اولین مرحله رزمایش، تهیه بیش از دویست کیلوگرم محصولات خانگی طلاب و تخصیص درآمد آن به جبهه مقاومت، توزیع حدود ۵۰۰ کلاف کاموا برای تولید پوشاک گرم و ارسال آن به لبنان و اجرای طرح شهید زاهدی برای اهدای طلا به منظورکمک به مردم مظلوم لبنان است.

خانم فلاحیان بیشه خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته این رزمایش، تأمین مالی طرح توسط خود بانوان است.

شایان ذکر است: در حاشیه این رزمایش، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان “انس با امام زمان” (عجل الله تعالی فرجه) و روایتگری از شهدا نیز اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است که ثبت‌نام از داوطلبین برای برنامه‌های فوق در هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha