سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
گرامیداشت یاد آﯾﺖ اﷲ اﺷﺮﻓﯽ اﺻﻔﻬﺎﻧﯽ در شبکه قرآن

حوزه/ در روز شهادت آﯾﺖ ﷲ «عطاءالله اﺷﺮﻓﯽ اﺻﻔﻬﺎﻧﯽ» از شهدای محراب، شبکه قرآن و معارف سیما با پخش مستند «محرمان محراب» یاد آن عالم مجاهد را گرامی می دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در روز شهادت آﯾﺖ ﷲ «عطاءالله اﺷﺮﻓﯽ اﺻﻔﻬﺎﻧﯽ» از شهدای محراب، شبکه قرآن و معارف سیما با پخش مستند «محرمان محراب» یاد آن عالم مجاهد را گرامی می دارد.

مستند محرمان محراب، به تهیه کنندگی «سیدمصطفی سیادت» امروز دوشنبه (۲۳ مهر) ساعت ۲۲:۱۵ بر روی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما می رود.

گفتنی است: آیت الله اشرفی اصفهانی در سال ۱۲۸۱ در خمینی شهر اصفهان دیده به جهان گشود، دوران کودکی و نوجوانی خود را در زادگاهش سپری کرد و پس از گذراندن دوره مکتب خانه جهت تحصیل در حوزه علمیه، عازم اصفهان شد.

وی دوره عالی و اجتهادی فقه و اصول را در قم نزد بزرگانی چون عبدالکریم حائری یزدی، سید محمد تقی خوانساری، سید صدرالدین صدر، سید محمد حجت، سید حسین طباطبایی بروجردی و امام خمینی (ره) فرا گرفت. این روحانی مبارز، نماینده حضرت امام خمینی (ره) در استان کرمانشاه و امام جمعه آن شهر بود.

آﯾﺖ ﷲ «عطاءالله اﺷﺮﻓﯽ اﺻﻔﻬﺎﻧﯽ» مسئولیت حوزه علمیه کرمانشاه را برعهده داشت و حوزه خواهران را نیز در این شهر راه‌اندازی کرد و سرانجام در ۲۳ مهر ۱۳۶۱ بر اثر انفجار نارنجک توسط منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha