سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد ، معاون آموزش حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، گفت: همراه با دو نفر از طلاب رزمنده، در برگشت از جبهه گیلانغرب، برای تهیه پول بلیط ، به محضر شهید اشرفی اصفهانی(ره) مراجعه نمودیم که با کمال تواضع، ما را مورد مرحمت قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، با بازدید از منزل چهارمین شهید محراب ، در خصوص برخورد شهید آیت الله حاج آقا عطاء الله اشرفی اصفهانی(ره) ، با رزمندگان دوران دفاع مقدس ، گفت: هنوز برخورد پدرانه و عالمانه شهید اشرفی اصفهانی(ره) ، در رفع احتیاج مالی، خودم و دو نفر دیگر از رزمندگان ، در برگشت از جبهه گیلانغرب، جهت هزینه سفر به مقصد را به یاد دارم.

وی در ادامه گفت: تابستان سال 1360 بود ، بعد از اینکه حوزه های علمیه در تیرماه طبق معمول دروس حوزوی تعطیل شده بود ، حسب دستورات امام راحل و عظیم الشأن ، در معیت سه نفر از طلاب حوزه علمیه قم، روانه جبهه های حق علیه باطل شدیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه ، با جهت اینکه دوشا دوش رزمندگان اسلام، دین خود را جهت حفظ آب و خاک و دستاوردهای انقلاب خونبار اسلامی، در مقابله با دشمن متجاوز بعثی ادا کرده باشیم، گفت: با دو نفر دیگر از دوستان طلبه قم ، به استان کرمانشاه آمده و روانه مناطق جنگی غرب کشور شدیم ، پس از طی مسیر شهرهای جنگ زده غربی ایران اسلامی، وارد گیلانغرب شدیم و مدتی را در کنار سلحشوران رزمنده بودیم.

وی گفت: پس از اینکه موریت ما تمام شد و جهت دیدار با خانواده، جبهه گیلانغرب را به مقصد شهر کرمانشاه ترک کردیم، اما به محض رسیدن به کرمانشاه، متوجه شدیم که برای گرفتن بلیط به شهر مقدس قم ، پول مختصری داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد با اشاره به اینکه برای ادامه مسیر نیاز به پول بیشتری داشتیم ، گفت: چون ما تمام پول رفتن به جبهه و برگشتن به محل زندگی را از جیب شخصی خود تقبل کرده بودیم، چاره ای نداشتیم جز اینکه به سراغ عالم شهر و نماینده معظم حضرت امام(ره) در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه برویم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، گفت: پرسان پرسان به درب منزل ، آیت الله اشرفی اصفهانی(ره) رسیدیم، وقتی دق الباب کردیم، با کمال تعجب آن عالم با صفا و با معنویت، خود آقا آمدند پشت در، بدون هیچ نگهبان و مراقبی، در را باز کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه ، با اشاره به اینکه بعد از سلام واحوالپرسی با چهارمین شهید محراب ، همان جلو در منزل ، از کمی هزینه سفر برای رسیدن به مقصد خبر دادیم، گفت: آن عالم شهید، با بزرگواری و بدون مکث و پرس و جود، از داخل جیب بغلی خود ، مبلغ پنجاه تومان، به ما محبت کردند ، خیلی از ایشان تشکر کردیم و ما را به مقصدمان رساند.

مرحمتی شهید اشرفی اصفهانی(ره) برای تهیه بلیط ما را به مقصد رساند

مرحمتی شهید اشرفی اصفهانی(ره) برای تهیه بلیط ما را به مقصد رساند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha