چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
مراسم وداع با شهید نیلفروشان در مشهد

حوزه /با حضور پرشور مردم  ولایت مدار مشهد مقدس مراسم تشییع  شهید سردار نیلفروشان  امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه  برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، ۱۴۰۰ سال قبل کاروان امام حسین (ع) تا ورود به سرزمین کربلا در هر نقطه ای که کاروان می ایستاد امام حسین (ع) به جماعت حاضر در آن مکان فریادهَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی به‌معنای «آیا یاوری هست که مرا یاری کند؟» اعلام کردند.

هنوز پس از قرن ها صدای امام حسین(ع) در آسمان و زمین ثبت شده است و این ندای یاری امام حسین (ع) حرها را به دور کاروان امام حسین (ع)می کشاند .

هنوز کسانی هستند، برای یاری مظلومان عالم خانه ، خانواده سرزمین مادری خود را ترک کنند تا به دنیا بگویند سربازی امام حسین (ع) هرگز پایانی نخواهد داشت .

حرکت کاروان امام حسین در عالم ادامه خواهد داشت زیرا هیچ گاه این دنیا از حجت خداخالی نیست منتظران امام زمان (عج ) آنها که حلاوت عشق و وفاداری به امام عصر (عج) را درک کرده اند دفاع از آب و خاک را مرز نمی شناسند و به یاری مظلومان در گوشه گوشه این کره خاکی قیام می کنند و با دشمن غاصب با شجاعت مبارزه می کنند .

شهیدسردار عباس نیلفروشان ، این بزرگ سرباز ایرانی سالها در لبنان در مقابل اسرائیل غاصب ایستادگی کرد سربازان زیادی برای امام عصر(عج) در این سرزمین تربیت کرد.

ایستادگی در مقابل ظلم را با الگوگیری از امام حسین (ع) به جوانان شیعه لبنانی آموخت .

صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه میدان بسیج مشهد مملو از جمعیتی بود که برای وداع و همراهی برای شهید برای آخرین زیارت او با امام رضا(ع) آمده بودند .

با بانگ اذان ظهر پیکر شهید وارد حرم مطهر رضوی شد پس از طواف به رواق امام خمینی (ره) منتقل گردیدبه امامت آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نماز برپیکر شهید خوانده شد .

پس از اقامه نماز،عزاداری زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در کنار شهید و در جوار امام رضا(ع) برگزار شد با حضور شهید زیارت امین الله قرائت شد ومداحان حرم مطهر رضوی با زمزمه مظلوم حسین جان ، سلام برحسین سلام بر شهید ، زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با پیکر مطهر شهید عباس نیلفروشان وداع کردند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha