جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
حجت الاسلام محسن قنبریان

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز در عرصه جنگ لحظه ها با رژیم صهیونیستی قرار داریم و در این نبرد، نیازمند روایت دقیق مسائل هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان، عصر پنجشنبه ۲۶ مهر طی سخنانی در همایش "تولد قیام" که با محوریت تبیین اهمیت مقاومت و طوفان الاقصی به همت مدرسه نگاه، رسانه فکرت، مؤسسه معنا و همکاری دیگر ارگان ها و نهادها در سالن همایش مجتمع هدایت برگزار شد، ابراز داشت: قبل از هر چیز دیگری این نکته را باید به درستی تحلیل کرد که چرا شرایط کنونی برای جبهه مقاومت از یک سو و جبهه رژیم غاصب صهیونیستی از سوی دیگر، بحث مرگ و زندگی است!؟

وی افزود: هم سران رژیم اشغالگر این را گفته اند که ما وارد جنگی شده ایم که برای بقای اسرائیل است و هم این که حضرت آقا این عبارت را بیان فرمودند که شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که هم برای جبهه حق و هم جبهه باطل صهیونیستی، شرایط مرگ و زندگی است.

وی همچنین گفت: امیدی که همراه با نگرانی نباشد، رجاء صادق نیست و لذا نباید به اسم امیدآفرینی از واقعیت های نگران کننده چشم پوشید، ضمن آن که باید توجه داشت ما امروز در جنگ لحظه ها قرار داریم که به همین خاطر نیازمند روایت صحیح از مسایل هستیم.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اسرائیل یک دوگانه اصلی دارد که به لحاظ تئوریک پاشنه آشیل آن به شمار می رود که دوگانه دولت- سرزمین است. صهیونیسم یک پدیده مدرن است که در بستر سکولاریسم شکل گرفته، یعنی هم مذهبی ترین و در عین حال سکولارترین دولت دنیاست. به دیگر سخن، رژیم صهیونیستی و دولت اشغالگر آن گرچه از همه سرمایه ها و داشته های یهود بهره برده اما در واقع یک خوانش مدرن در عصر سکولاریسم است.

وی گفت: از سال ۱۹۶۷ میلادی، بحث دولت و سرزمین برای اسرائیلی ها مهم تر شد و لذا این سال برایشان نقطه عطف مهمی به شمار می رود به جهت پیروزی های مهمی که بر چند دولت عربی در جنگ شش روزه برایشان حاصل شد. بعد از این قضایا ادبیات دینی قوی برای رژیم صهیونیستی خلق شد به نحوی که ارتش اسرائیل را ارتش خدا توصیف کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قنبریان با اشاره به این که تقلیل دعوای امروز به شخص نتانیاهو و سیاست های دولتش، اشتباه محض است، گفت: انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ میلادی، اولین ضربه جدی را به رژیم صهیونیستی وارد کرد و به خصوص در یک سال اخیر بعد از طوفان الاقصی، این رژیم سفاک و اشغالگر، دچار چالش های بسیاری شده که هنوز نیازمند تحلیل و روایت دقیق است.

وی اضافه کرد: طوفان الاقصی نشان داد که یک گروه چریکی در اوج محرومیت و فشار می تواند دولت اسرائیل را به طور جدی تهدید کند به نحوی که بعد از یک سال نتواند گروه حماس را از بین ببرد.

وی بر اهمیت توجه به پروژه امت سازی در عین حفظ دولت – ملت های مسلمان در منطقه تأکید کرد و بیان داشت: از روز اول مقام معظم رهبری تأکیدشان بر احیای امت اسلامی بوده و لذا بحث هلال شیعی سال هاست که شکست خورده اما ما باید بتوانیم گفتمان امت ساز را دنبال نموده و به این وسیله به تقویت جریان مقاومت اسلامی کمک کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha