شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان گفت: سیاست غلط دوره سازندگی برای کنترل جمعیت ضربه‌ای جدی به ایران وارد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان با اشاره اهمیت تقوا در زندگی انسان ها، اظهار داشت: تقوا اجازه نمی‌دهد در مورد خودمان هم، قضاوت خوب داشته باشیم! قرآن کریم می‌فرماید: «فَلَا تُزَکُّوا أَنْفُسَکُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَی» (نجم: ۳۲) یعنی خودتان را انسان خوبی ندانید! به خودتان نمره بیست ندهید و خودتان را زیاد تحویل نگیرید؛ چون خدا بهتر می‌داند چه کسی با تقوا است.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) در اوصاف متقین(خطبه همام) می‌فرمایند: «فَهُمْ لِأَنْفُسِهِمْ مُتَّهِمُونَ»، انسان اهل تقوا، همیشه خودش را متهم می‌کند. «یعْمَلُ الْأَعْمَالَ الصَّالِحَةَ وَ هُوَ عَلَی وَجَلٍ»، اگر کار خوبی هم انجام می‌دهد، می‌ترسد که آیا عملش مقبول واقع می‌شود یا نه. «لَا یرْضَوْنَ مِنْ أَعْمَالِهِمُ الْقَلِیلَ وَ لَا یسْتَکْثِرُونَ الْکَثِیرَ»، از اعمال کم‌اش قققققققققققققققققققراضی نمی‌شود و اعمال زیادش را کم به حساب می‌آورد. «إِذَا زُکِّی أَحَدٌ مِنْهُمْ، خَافَ مِمَّا یقَالُ لَهُ، فَیقُولُ أَنَا أعْلَمُ بِنَفْسِی مِنْ غَیرِی»، اگر کسی از او تعریف کند به‌جای اینکه خوشش بیاید، نگران می‌شود. وقتی به او می‌گویند: تو آدم خوبی هستی، می‌گوید: من خودم را بهتر می‌شناسم. (نهج‌البلاغة: خطبه ۱۹۳)

حجت الاسلام غروی افزود: هرچقدر هم که فرد کار خیر و صواب انجام دهد، تقوا مانع می‌شود که به آن‌ها افتخار کند؛ چون در تقوا مهم فرآیند است، نه عمل. بنابراین به‌وسیله تقوا انسان از یک خصلت بسیار خطرناک که بدتر از گناه کردن و باعث هلاکت است نجات می‌یابد و به آن دچار نمی‌شود و آن صفت «عُجب» است (إنَّ الذَّنْبَ خَیرٌ لِلْمُؤْمِنِ مِنَ الْعُجْبِ؛ مَنْ دَخَلَهُ الْعُجْبُ هَلَکَ (الکافی، ج۲، ص۳۱۳)). وقتی قضاوت درباره خودمان منفی باشد، مغرور نمی‌شویم؛ یعنی خوبی‌هایمان ما را فاسد نمی‌کند. امام باقر (ع) می‌فرمایند: «لَا یَفْتَخِرْ أَحَدُکُمْ بِکَثْرَةِ صَلَاتِهِ وَ صِیَامِهِ وَ زَکَاتِهِ وَ نُسُکِهِ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَی مِنْکُمْ؛ کسی از شما به زیادی نماز و روزه و زکات و اعمال نیکش افتخار نکند؛ چون خدا باتقوایان از شما را بهتر می‌شناسد» (البرهان فی تفسیر القرآن، ج۵، ص۲۰۴). ملاک اصلی تقواست و تنها عبادتی ارزشمند است که از سر تقوا باشد و ما به میزان تقوای خودمان هم آگاهی کامل نداریم. همین مانع از عُجب می‌شود.

وی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه تصریح کرد: از زمان انجام عملیات وعده صادق ۲، صهیونیست‌ها تلاش دارند به هر نحو ممکن، این عملیات را با یک عملیات نظامی علیه ایران پاسخ دهند، بر همین اساس به نظر می‌رسد پیشنهادهای زیر برای حضور آماده در جنگ روایت‌ها مفید باشد.

۱- پرداختن به‌دلایل اینکه رژیم صهیونیستی خودش مایل به کشاندن جنگ به ایران و درگیرشدن در جنگی دیگر در منطقه نیست.

۲- پرداختن به دلایل آمریکا و بخصوص دولت بایدن در ورود پیدا نکردن به جنگ تمام‌عیار با ایران آن‌هم در روزهای پایانی دولت بایدن و در شرایطی که کاملا هریس به‌شدت به رأی مردمی نیاز دارد و آغاز جنگ به‌معنای پیروزی ترامپ خواهد بود.

۳- مروری بر دلایل آمریکا برای همراهی نکردن با سیاست‌های رادیکال رژیم در چند هفته گذشته؛ به‌عنوان مثال مخالفت با حمله صهیونیست‌ها به تأسیسات نفتی و اتمی ایران.

۴- پرداختن و تأکید مکرر بر توان نظامی و دفاعی ایران که باعث سردرگمی رژیم در چگونگی پاسخ به عملیات وعده صادق شده‌ است.

۵- تبیین دلایلی که حق پاسخ‌گویی به عملیات رژیم علیه منافع جمهوری اسلامی را مشخص می‌کند و تأکید بر صحبت‌های فرماندهان نظامی و سیاستمداران ایرانی که گفته‌اند رژیم صهیونیستی در صورت اقدام متقابل علیه عملیات ایران، ضربه دوم را جدی‌تر دریافت خواهد کرد.

۶- هشدار حیاتی درباره یکی از مهمترین مسئله و مشکلی که اگر چاره ای برای آن نشود یک بحران و فاجعه ببار خواهد آورد

وی در ادامه با بیان این که سیاست غلط دوره سازندگی برای کنترل جمعیت ضربه‌ای جدی به ایران وارد کرد، اظهار داشت: پیر شدن تدریجی جمعیت غرب که حدود ۳۰۰ سال طول کشید با برنامه شیطانی استکبار و یهود در ایران طی ۳۰ سال با سرعتی عجیب اتفاق افتاد که خود غربی ها از آن به عنوان چاله جمعیت ایران یاد می‌کنند تا قبل از دهه ۷۰ نرخ باروری حدود ۶و چند درصد یعنی هر مادر حدود ۶ الی ۷ فرزند می‌آورد ولی الان حدود یک یا دو شده و ۱۵۰ سال ایران را برای جبران جمعیت جوان عقب انداخته‌اند

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، بارها بر حفظ جوانی جمعیت تاکید و نسبت به خطراتِ کاهش جمعیت کشور هشدار داده‌اند.

امام جمعه سلفچگان تاکید کرد: امروز در دنیا آن کشورهایی که جمعیّت‌های زیادی دارند، به برکت آن به خیلی امکانات دست یافته‌اند؛ چین یک نمونه‌ است، هند یک نمونه‌ است؛ با اینکه مشکلاتی هم دارند امّا در عین حال خود این جمعیّت زیاد به عنوان یک ارزش اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی برای آنها توانسته موفّقیّتهایی را به وجود بیاورد.

وی بیان داشت: حدیثی از قول پیغمبر اکرم [است] که «تَناکَحوا تَناسَلوا تَکثُروا» خدای متعال از مسلمانها خواسته که زیاد بشوند... اگر عدد ملّت مسلمان... زیاد باشد، این زمینه و امکان برای رشد و تعالی در آنها وجود دارد؛ یعنی وقتی که عدّه زیاد است، افراد صالح در آن قهراً زیادترند، توانایی‌ها قهراً بیشتر است

وی افزود: غربی‌ها با افزایش عدد مسلمانها مخالفند، با افزایش عدد ملّتی که جوانهایش میتوانند در عرصه ظاهر بشوند و کشور را به اوج برسانند، معلوم است که مخالفند. ما نباید کار را جوری پیش ببریم که مقصود آنها عملی بشود؛ باید جوری حرکت بکنید که مقاصد اسلامی تأمین بشود.

حجت الاسلام غروی خاطر نشان کرد: فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است، ما با خطاهائی که داشتیم، با عدم دقتهائی که از مسئولین گذشته سر زده، یک برهه‌ای در کشور ما متأسفانه این مسئله مورد غفلت قرار گرفت و ما امروز خطراتش را داریم، می‌بینیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha